בעולם

"לא לכרות קריפטו" ועוד כללים חדשים ב-AirBNB

חשבונות חשמל מנופחים בגלל טעינת מכוניות חדשות או כריית מטבעות דיגיטליים מאלצים משכירים ב-AirBNB להוסיף חוקים שלא חשבתם שצריך להגדיר להשכרת הדירות
שרון בירקמן |  1
Airbnb (צילום unsplash, freepik)
משכירה פופולרית (סופרהוסט) ב-AirBNB חשבה שהיא ראתה כבר הכל אחרי כל כך הרבה זמן ושוכרים – ואז הגיע אליה חשבון חשמל של 1,500 דולר, פי עשרה מחשבון חשמל ממוצע, והשאיר אותה המומה.
בסרטון שהפך לוויראלי ששיתפה בערוץ הטיקטוק שלה, סיפרה בעלת הנכס עד כמה בדיוק החוויה היתה יוצאת דופן. האורח שכר את הדירה לשלושה שבועות וכשעזב השאיר את הדירה מצוחצחת "במצב מדהים" ואפילו לא שכח לדרג אותה בחמישה כוכבים. ההפתעה הגיעה רק כשקיבלה את חשבון החשמל.
כשהמשכירה בדקה את מצלמות האבטחה החיצוניות, היא ראתה את השוכר עוזב את הדירה עם כעשרה מחשבים; היא גילתה גם שאותו אורח שכר חשמלאי להתקין עמדת טעינה של טסלה מחוץ לבית – וכל זה בלי אישורה. "הוא הקים מערך שלם לכריית מטבעות קריפטוגרפיים בדירה שלי", אמרה בסרטון. "וכאילו זה לא מספיק, הוא גם התקין עמדת טעינה לרכב חשמלי ללא אישור".

בעלת הנכס פנתה לשוכר בדרישה שישלם את החשבון החריג. האורח הסכים לשלם את החשבון במלואו אחרי שפנתה ל-AirBNB והציגה בפניהם את הראיות שאספה. האורח שיתף אותה שבזמן שהתארח בביתה הרוויח מעל מאה אלף דולר מכריית המטבעות, וחשבון של 1,500 דולר נראה לו סכום זניח.
"למדתי לקח" אמרה המארחת בסרטון. "לא רק שאוסיף כלל נגד כריית קריפטו, אלא גם אגביל טעינת רכבים חשמליים".
כריית מטבעות דיגיטליים היא תהליך עתיר אנרגיה, ודיווחים אחרונים מציינים ש-137 כורים בלבד צורכים 2.3% מסך החשמל המיוצר בארה"ב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני סיימתי עם airbnb הם עושים הטעיית צרכנים (ל"ת)
    שילמתי פי 2 ! 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור