בעולם

טירוף: כמה גייסו השטרות החדשים של המלך צ'ארלס במכירה פומבית?

עכשיו זה סופי: בחודש יוני השיק המלך צ'ארלס שטרות עם דיוקנו שיחליפו את השטרות עם המלכה אליזבת. חלק מהשטרות הראשונים נמכרו במכירה פומבית בבית מכירות בלונדון – וזה הסכום שגייסו לצדקה
מערכת ice | 
המלך צ'ארלס (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
המלך צ'ארלס השלישי עשה היסטוריה השנה: זו היתה הפעם הראשונה שבה השתנתה הדמות המלכותית בשטרות של בנק אוף אינגלנד. אמו, המלכה אליזבת השנייה, הופיעה על השטרות באופן קבוע משנת 1960. 
שטרות עם דיוקנו, בערכים של 5 ליש"ט, 10 ליש"ט, 20 ליש"ט ו-50 ליש"ט, נכנסו למחזור בחודש יוני. המלך קיבל סט מלא של השטרות הראשונים - כל אחד מהם עם מספר סידורי המסתיים ב-000001.
כבר כשהשטרות החדשים נכנסו למחזור דיווח הדואר הבריטי על התנפלות מצד אספנים. בנוסף, תור ארוך נצפה גם מחוץ לבנק אוף אינגלנד בלונדון. 
אספנים מחפשים שטרות שהמספר הסידורי שלהם קרוב ככל האפשר ל-000001. צ'ארלס אמנם קיבל את השטרות הנחשקים ביותר, אך בידי בנק אוף אינגלנד נשארו מאות שטרות אחרים עם מספרים סידוריים נמוכים יותר. השטרות, בערך כולל של כ-79 אלף ליש"ט (מעל מאה אלף דולר), הועמדו לארבע מכירות פומביות בבית המכירות ספינק בלונדון.
בכל ארבע המכירות גויס סכום כולל של כ-900 אלף ליש"ט (מעל 1.1 מיליון דולר), פי 11 מהערך הנקוב של השטרות שנמכרו.
שטר אחד בערך נקוב של 10 ליש"ט עם המספר הסידורי 000002 נמכר ב-17,000 ליש"ט.
במכירה נוספת נמכר ב-26,000 ליש"ט גיליון של ארבעים שטרות מחוברים בערך של 50  ליש"ט (ערך נקוב של 2,000 ליש"ט בסך הכל).
ההכנסות יחולקו באופן שווה בין עשרה ארגוני צדקה שנבחרו על ידי הבנק.
לפי נתוני לפי ארגון הסחר הבנקאי UK Finance בעקבות המשבר הכלכלי במדינה כמות האנשים שמשתמשים במזומן באופן יומיומי טיפסה לשיא של ארבע שנים. סניפי הדואר הבריטי דיווחו על שיא בטיפול במזומן ביולי, עם עסקאות בסך כולל של 3.77 מיליארד ליש"ט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה