בעולם

כאוס באולימפיאדה: חבלה ברכבות גרמה לתקלת ענק

שעות לפני טקס האולימפיאדה הכל כך מצופה, פורצת תקלת ענק ברכבות שנבעה עעל הנראה מחבלה מתואמת אשר גרמה לתקלת ענק בדרכים
מערכת ice | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
כאוס שעות ספורות לפני תחילתו של טקס פתיחת האולימפיאדה בצרפת, מודיעים כי מערך הרכבות המהירות של המדינה סובל משיבושים קשים במיוחד, שנגרמו מפעולות חבלה – בהם מעשי הצתה. הפגיעה במערך הרכבות הייתה שעות לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה בפריז – אולימפיאדה שמתקיימת בצל איומי טרור וחשש מפיגועים. בצהריים, אחרי מתקפת ההצתות, דווח על נמל תעופה בצרפת (נמל מילוז-באזל שבקרבת הגבול השווייצרי) שפונה בגלל התרעה על פצצה.
"מתקפה מסיבית שמטרתה לשתק את רשת הקווים המהירים", כך ה-SNCF, חברת הרכבות הממלכתית של צרפת, כינתה את האירועים. בחברה אף ביקשו מנוסעים לוותר על הנסיעה ברכבות עד כמה שניתן, והודו כי במהלך הימים האחרונים חלק מהרכבות בוטלו לחלוטין.   ביום רביעי נעצר בצרפת אזרח רוסי בחשד שהיה מרגל של ה-FSB. זה מצטרף למעשי חבלה והצתה רבים באירופה בחודשים האחרונים שנקשרו לרוסיה והניסיונות שלה לערער את היציבות באירופה. המצב, כך נמסר בפריז, צפוי להימשך לאורך כל סוף השבוע לפחות.
שר הספורט הצרפתי אמליה אודה אמר: "מדובר בחבלה מתואמת. אני מגנה את האירוע בצורה החריפה ביותר וזה פשוט מגעיל. לנסות לפגוע במשחקים האולימפיים זה לנסות לפגוע בצרפת, במדינה שלך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה