בעולם

אימה ביעד האהוב על הישראלים: כך צבי ים תוקפים תיירים באכזריות

צבי ים עצומים בגודלם החלו לתקוף לאחרונה רוחצים רבים בחופי הים שבצפון יוון. אותם צבים נושכים את המתרחצים, תוקפים אותם ואף מנסים להטביע אותם בים. רק בחודש אחד אירעו 12 מקרים של תקיפות באזור חופי צפון יוון, ובמדינה מסבירים מדוע התופעה מתרחבת: "בעלי העסקים בחוף מפתים אותם להתקרב לחוף כדי שישמשו כאטרקציה
מערכת ice | 
צב ים (צילום ויקיפדיה)
אימה באחד היעדים האהובים ביותר על הישראלים, יוון, שם צבי ים ענקיים תוקפים מתרחצים שמגיעים לרחוץ בים, נושכים אותם ואף מנסים להטביע אותם בים.
מדובר על חופי צפון יוון, כאשר השבוע אירעה תקיפה שכזו בחוף לימאי שבצפון המדינה. למעשה, על פי הדיווח ב"ישראל היום", רק בחודש אחד התרחשו לא פחות מ-12 תקיפות בחופי האזור. לצורך השוואה, בכל השנה שעברה אירעו כ-40 מקרי תקיפות של צבי ים, כך שמדובר בזינוק אדיר בתקיפות של צבי הים העצבניים.
על פי הדיווח, ישנם מספר סוגים של צבי ים באזור, אך בתקיפה האחרונה שהתרחשה כאמור השבוע, מדובר ככל הנראה בצב ים מסוג צב ים חום. מדובר בזן טורף שנמצא בסכנת הכחדה ממשית.
דימיטריס פיטליס, ראש המרכז להצלת צבי הים ARCHELON שביוון, סיפר בשיחה עם רשת הטלוויזיה המקומית ERT על הגורמים לכך: "צבי ים הם לא חיות מחמד. זו חיית בר עם עוצמת נשיכה חזקה מאוד שיכולה לקטוע איברים".
פיטליס הסביר: "לדעתי חלק מהאחריות בעלייה בתקיפות צבי הים נובעת מהתנהלות של בעלי עסקים בחוף הים, שכדי למשוך לקוחות האכילו את הצבים הענקיים ופיתו אותם להתקרב לחוף כדי שישמשו אטרקציה לעסקים שלהם".
עוד הוסיף ואמר: "אסור לשנות את התנהגותם של בעלי חיים על ידי התערבות אנושית ואין להפריע לסביבתם ולהרגלים שלהם. בכל מקרה שבו נצפה צב כזה בקרבת החוף, יש לקרוא למרכז להצלת צבי ים או למשמר החופים היווני, כדי שירחיקו אותו מאזור הרחצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה