בעולם

ריקול לצעצועים האהובים על הילדים: "סכנה לכוויות בעור"

21 מיליון ערכות צעצועים של מיניברס נזכרו עקב סכנה של כוויות בעור, גירוי בעיניים ובדרכי הנשימה. טרם ברור אם הגיעו גם לישראל אך הם נמכרו גם באמזון
מערכת ice | 
צילום freepik
מיליוני ערכות צעצועים של מיניברס מתוצרת יצרנית הצעצועים MGA Entertainment נקראו להחזרה לחנויות בארה"ב, בגלל שהם מהווים סיכון רציני לכוויה בעור, עיניים וגירוי בדרכי הנשימה בעת מגע, שאיפה או בליעה, כך מסרה הנציבות האמריקאית לבטיחות מוצרי צריכה. טרם ברור אם המשחקים הבעייתיים הגיעו גם לישראל.
לפי CNN הריקול כולל את ערכות "Make it Mini" המכילות שרפים שכאשר הם נוזליים, עלולים לגרום לפציעות וגירויים לילדים צעירים ולמבוגרים כאחד. הנציבות גם מצאה שהשרפים מכילים תרכובות כימיות הנקראות "אקרילטים" בכמויות האסורות במוצרי ילדים.
 
עם זאת, לאחר שהשרפים מקשיחים (או הופכים לצורה מוצקה), הם אינם מהווים עוד סכנה, לדברי הנציבות. אייזק לאריאן, מנכ"ל MGA, הגיב ל-CNN שהצעצוע נמכר בשוק כבר 18 חודשים, והעריך שרק ב-10% עד 15% מהצעצועים שנקראו להחזרה עדיין יש שרף נוזלי.
הנציבות אמרה ש-MGA Entertainment קיבלה 26 דיווחים על תקריות עם הסטים הנ"ל מילדים ומבוגרים, כולל דיווחים על כוויות וגירוי בעור, וגירוי בדרכי הנשימה, עם דיווח אחד שגרם להתקף של אסטמה אצל המשתמש.
הסטים הנזכרים, הכוללים מיליון סטים נוספים שנמכרו בקנדה, כוללים את "Make It Mini Appliances", כל הדגמים והסדרות של "Make It Mini Food" ו-"Make It Mini Lifestyle".
רוב הסטים מורכבים מכדור המכיל את החומרים הדרושים להרכבת המכשיר המיניאטורי, המזון או פריטי החיים. אריזת השרף בכל סט עשויה לחקות פריטי מזון כגון צנצנת חמאת בוטנים, סירופ מייפל, מיכל חלב וכו', והשרפים כאשר הם מתקשים מחקים מזון.

אריזת הכדור מורכבת מעטיפה חד פעמית הנושאת כיתוב "MGA's Miniverse" על רקע צהוב ו"Make It Appliances", או "Make It Mini Food", בצבע ורוד עז או "Make It Mini Lifestyle" בוורוד סלמון. העטיפה מכילה מידע הקשור לזהות היצרן ומידע ספציפי למדינה בשפות שונות.
המוצרים הנזכרים נמכרו בחנויות Target, Walmart, Family Dollar, Dollar General, ALDI, Hobby Lobby וכן באמזון מאוקטובר 2022 ועד יוני 2024, במחיר של 7 ו-$13 עבור ערכות כדור בודדות, ו-14 עד 52 דולר, עבור סטים הנמכרים בקופסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה