בעולם

איש העסקים הישראלי נעצר: "מצבו הבריאותי ירוד, חשש כבד לחייו"

שמעון מיסטריאל אייקוט, מייסד חברת הבנייה "אפיק", נעצר בקפריסין בחשד שסחר באופן בלתי חוקי באדמות ביווניות בשטחה הצפוני של האי - הכבוש על ידי טורקיה משנת 1974. משפטו צפוי להיפתח רק בחודש ספטמבר, ובקשותיו לשהות עד אז באחד מבתי חב"ד שבאי סורבו על ידי בית המשפט
מערכת ice | 
ישראלים נעצרו בקפריסין (צילום vecteezy, shutterstock)

שמעון מיסטריאל אייקוט, איש העסקים הישראלי בן ה-74 ומייסד חברת הבנייה "אפיק", עצור כבר שלושה שבועות בבית סוהר בניקוסיה שבקפריסין, בחשד כי סחר באופן בלתי חוקי בקרקעות יווניות בשטחה של קפריסין הטורקית. מהרשויות נמסר כי משפטו ייפתח רק בחודש ספטמבר.

כפי שנכתב בחדשות 12, לאייקט אזרחות טורקית פורטוגלית, והוא נעצר בשעה שחצה משטחה של קפריסין הטורקית לקפריסין היוונית. עורך דינו רון ברקמן טען כי קיים חשש לחייו עקב מצבו הבריאותי "הירוד" בעת שהוא שוהה בבית הסוהר, והוא ביקש להעבירו לאחד מבתי חב"ד שבאי עד אשר ייפתח משפטו, אולם הבקשות הללו סורבו על ידי בית המשפט. ממשרד החוץ הישראלי טענו כי הנושא מטופל על ידי השגרירות שבניקוסה, וקונסול ישראל במקום כבר ערך עם העצור פגישה.
הרקע למעצר הוא הסכסוך השורר בין קפריסין הטורקית ליוונית, לאחר שטורקיה כבשה חלק מהאי בשנת 1974, ומאוחר יותר הכריזה עליו עצמאות – שאינה מוכרת על ידי מדינות העולם. מתוך כך, קפריסין "איננה מרוצה" (בלשון המעטה) מאנשי עסקים הסוחרים באדמות בשטח הכבוש, בטענה שהן אינן שייכות לטורקיה, ולכן היא מבצעת מעצרים של אנשי עסקים רבים הפועלים באזור זה.

לאחרונה משרד החוץ הישראלי שיגר אזהרה לאזרחים מביקור בחלק הצפוני של האי הכבוש על ידי טורקיה, מאחר ואין לישראל קשרים דיפלומטיים במקום. באזהרה צוין בין היתר כי "מומלץ לנקוט משנה זהירות בכל הקשור לביקורים בחלק הצפוני של האי קפריסין. מדינת ישראל, כמו רוב מדינות העולם, איננה מכירה בישות של צפון קפריסין כמדינה ריבונית, אין לה יחסים דיפלומטיים עם צפון קפריסין, ואין למשרד החוץ נציגים דיפלומטיים או קונסולריים במקום".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה