בעולם

תחרות בצל החשש מטרור | צבא צרפת נערך לכל התרחישים

צבא צרפת נערך עם עשרות אלפי החיילים שיאבטחו את המשחקים האולימפיים ולטובת המשימה בנה בפריז המחנה הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
כדי לאכלס את אלפי החיילים שיאבטחו את אולימפיאדת פריז, צרפת סיימה לבנות את המחנה הצבאי היבשתי הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה בזמן קצר.
המחנה הוקם בזמן שיא של 65 יום במזרח פריז, במקום בו עמד בעבר מרכז ירידים. שם, הוצבו שורות של צריפים זמניים, מיטות קומתיים ירוקות של הצבא ואולמות עצומים ל-4,500 חיילים. החיילים הראשונים אמורים להגיע ב-3 ביולי. 13 ימים לאחר מכן, החיילים הללו יאבטחו את טקס הפתיחה של האולימפיאדה לאורך קטע של שישה קילומטרים על נהר הסיין - מוקד של דאגות ביטחוניות מתמשכות.
סה"כ: 18,000 אנשי צבא ייפרסו כדי לספק אבטחה למשחקים, החל מה-26 ביולי עד ה-11 באוגוסט. הם יתמכו ב-45,000 אנשי כוחות ביטחון, כולל משטרה וז'נדרמריה, וכן בין 18,000 ל-22,000 מאבטחים פרטיים מדי יום, בנוסף לעוד כוחות זרים שיגיעו.
בעוד שקנה ​​המידה של מחנה זה מזכיר את אלה שנבנו במהלך הכיבוש הנאצי של צרפת, השירותים שלו יהיו בלתי ניתנים לזיהוי לחיילים של אותה תקופה.
המחנה הגדול האחרון שהוקם על ידי הכוחות המזוינים הצרפתיים בשנים האחרונות היה בגאו, מאלי. עד 2,000 חיילים הוצבו שם באמצע המדבר במסגרת מבצע אנטי-ג'יהאדיסטי ברקאן, עד נסיגתם בשנת 2022. המחנה, הדומה לו, כולל חדרים המאכלסים עד 18 חיילים, צנרת המחוברת לעיר, רשתות, וחדר כושר להרמת משקולות. הוא כולל שלושה ברים המגישים בירה מהחבית אך ללא משקאות חריפים או יין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה