בעולם

מקבלת משכורת בלי לעבוד - ותובעת את מקום העבודה בענק

לורנס ואן ואסנהוב, חולת אפילפסיה מצרפת, התקבלה למקום עבודתה בתחילת שנות ה-90, כאשר מנהליה היו מודעים למצבה הבריאותי. ואסנהוב שינתה את מקום מגוריה לאזור אחר כך שהסניף החדש לא היה מונגש עבורה, אך המשיכה לקבל משכורת למרות שלא עבדה בפועל. אז מדוע כעת היא תובעת את מקום עבודתה?

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום אייס)
סביר להניח שאם הייתם מקבלים משכורת ממקום העבודה שלכם במשך כמה עשרות שנים בלי לעבוד – לא הייתם ממהרים לתבוע אותה. בכל אופן, זה לא הסיפור של לורנס ואן ואסנהוב, חולת אפילפסיה אשר סובלת משיתוק חלקי ומתגוררת בצרפת. ואסנהוב מקבלת במהלך 20 השנים האחרונות משכורת מהחברה בה היא (לא) עובדת – אך נראה כי נמאס לה מהמצב, והיא אף טוענת לאפליה מצידה של החברה (שבהקשר אחר, עלו תלונות בנושא גם בישראל ברקע הלחימה).
כפי שפורסם בתקשורת הצרפתית, העובדת הצטרפה לחברת הסלולר "פרנס טלקום" (שבהמשך נרכשה בידי אורנג') בתחילת שנות ה-90, בעת שהייתה חולה. מי שהעסיק אותה כמזכירה ידעה על מצבה ולהכין הציעה לה משרה בהתאם, אך בהמשך עברה לעיר אחרת בצרפת בה מקום העבודה לא הונגש לצרכיה. חברת אורנג, מסיבה מסוימת, החליטה להמשיך לשלם לה משכורת מבלי לדאוג לה לעבודה. ואסנהוב ניסתה לזעוק את זעקתה בכל דרך, מכיוון שרצתה להמשיך לעבוד כאדם מן המניין. החברה אמנם התעלמה מבקשותיה, אך המשיכה לשלם לה משכורת כרגיל. מתוך כך, העובדת החליטה להגיש תביעה כנגדם.
עורך דינה טען כי אורנג' ניסו לגרום לה להתפטר במשך שנים, אך היא לא הסכימה כמובן. בהמשך היא אף הגישה תלונה בשל 'אפליה על רקע בריאותי'. מבחינתה של ואסנהוב, מקום העבודה היה לה כמעין דרך ליצור קשרים חברתיים, ולכן היא מרגישה בודדה בעודה בבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה