בעולם

סינוואר בלחץ? זו המדינה שהודיעה - "ניקח חלק בשליטה בעזה"

המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, אינדונזיה, הודיעה כי היא מוכנה לקחת חלק בשליטה ברצועת עזה ב"יום שאחרי". נזכיר כי בעבר חלו מגעים בינה לבין ישראל בנוגע לכינון הסכם נורמליזציה, אך הדבר טרם בוצע
מערכת ice |  7
יחיא סינוואר (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
שאלת "היום שאחרי" ברצועת עזה עדיין תלויה באוויר, וממשלת ישראל טרם סיפקה תשובות בנוגע למי ישלוט על הרצועה במידה וארגון הטרור אכן ימוטט כפי שישראל מבקשת לעשות. דובר על כוחות בינלאומיים, ערבות של מדינות ערב, או על ארגון חדש מטעם האו"ם – ובכל זאת, עדיין לא נמצא גוף שהתחייב לטפל ברצועה, במיוחד לאור העובדה כי חמאס עדיין שולט באזור. לאחרונה מנהיג של אחת מהמדינות המוסלמיות המסקרנות בעולם טען: "מוכנים לקחת חלק בפעילות האבטחה ברצועת עזה".
מדובר למעשה בנשיא אינדונזיה פראבאו סוביאנטו, שמדינתו קראה מספר פעמים להפסקת הלחימה וכעת טוען כי הוא מוכן לקחת חלק בשליטה באזור, ומצטרף להצהרותיה של סעודיה שמבקשת גם היא לפעול לטובת הפסקת אש.
נציין כי כחודש לפני המלחמה, דיווחים הצביעו על אפשרות לכינון נורמליזציה בין אינדונזיה לישראל. הדבר התנהל במקביל לדיווחים דומים על קידום של הסכם מול סעודיה, כחלק מההסכם הרחב יותר שלה עם ארה"ב. עם זאת, המלחמה עצרה את מרבית התהליכים הללו מול הישראל, או לכל הפחות השאירה אותם מתחת לראדר.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    היום שאחרי בעזה
    אמציה 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת ישראל צריכה לשלוט בעזה, ולא שום גורם אחר, זה פרומי , למה שחלילה יקרה אם נצא מיהודה ושומרון. הלכה כפר סבא, הלכתי נתניה, הלכה הרצליה, הלכה תל אביב. אל תקשיבו לדבריו של הקצים שהתערער לגמרי, ורוצה לסיים את המלחמה, בכניעה מוחלטת ולא מפריע לו שהחמס ישלוט, רק אל תשנו לו את הקפוצינו שלו
    סגור
  • 5.
    קודם לחסל את סינוואר
    גדעון 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כי הוא לא ייתן לשום גורם, לא משנה מה דתו, לשלוט בעזה במקומו.
    סגור
  • 4.
    רק שטח אדמה
    פלונית 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חייבים להרחיק את הגבול ולתת מרווח מספיק לתושבים לביטחונם.מקווה שלמדנו לקח.
    סגור
  • 3.
    למחוק את הגויים מאדמת הקודש (ל"ת)
    אביב 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 2.
    זה נבלה וזה טרפה (ל"ת)
    מבין עניין 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 1.
    רק לא לשתף את האו"מ
    Pkk 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    9 0
    האומ הוא ארגון אנטישמי ושונא ידראל במיוחד המזכ"ל הנוכחי הנוכחי שמונעת משנאת ישראל . יש לבחון מדינות כמו אינדונזיה א9ילו דאין להן קשרים דיפלומטייים עם ישראל אך לא את האו"מ בשום צורה. נוכחנו כבר שאונרא שפועל מטעם האומ השתתף ברצח הזוונתי בשביעי לאוקטובר. גם לא לשתף טת מצריים הצבוע ה שאפשרה את חימוש הטרוריסטים במטרה לפגוע בישראל.
    סגור
  • נו באמת, להחליף טרוריסט בטרוריסט (ל"ת)
    מבין עניין 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור