בעולם

כך הפכה בת 92 לאחת הנשים העשירות באמריקה, בשווי 700 מיליון דולר

אף פעם לא מאוחר מדי: סיפורה של ג'ואן פיידן, בת 92, אחת האנשים העשירות כיום באמריקה, בעלת שווי נקי מוערך בסך 700 מיליון דולר והיא "העולה החדשה, ברשימת "הנשים העשירות" של פורבס ל-2024 ועצתה ליזמים חדשים בשוק: "הסיכון של לא לעשות, גובר על הסיכון של לעשות"
מערכת ice | 
הנהלה-אילוסטרציה (צילום freepik)
ג'ואן פיידן, היא אחת הנשים העשירות ביותר באמריקה, כשהיא בת 92, היא גם אחת המבוגרות ברשימה. כאמור, פיידן היא המנכ”לית של "Payden & Rygel", חברת ניהול כספים מלוס אנג’לס שהקימה ב-1983 לאחר שעזבה את עבודתה, לפי פורבס. כיום, החברה שהקימה, מנהלת יותר מ-161 מיליארד דולר בנכסים וכמעט 240 עובדים במספר משרדים, זאת לפי אתר האינטרנט שלה.
כלומר, הנכסים של פיידן גדלו עם החברה, כבעלת רוב, היא מתהדרת בשווי נקי מוערך של כ-700 מיליון דולר והיא ”עולה חדשה” ברשימת ”הנשים העשירות בכוחות עצמה” של פורבס שפורסמה לאחרונה ב-2024 .
בנוסף, זה לקח זמן. כלומר, לפי פורבס, דרכה של פיידן להצלחה נמשכה עשרות שנים רבות. לאחר התמחות במתמטיקה ופיזיקה בטריניטי קולג′ בוושינגטון הבירה, הפכה פיידן לאחת מקומץ נשים מהנדסות בחברה מניו ג’רזי שבנה בתי זיקוק לנפט בשנות ה-50, רק כדי שנפלה קורבן לפיטור המוני לאחר שלוש שנים. 
פיידן אמנם הייתה מאוכזבת, אך היא התארגנה מחדש, פנתה למגזר הפיננסי כדי להשתמש ברקע המתמטי שלה, וקיבלה תפקיד שותף זוטר במריל לינץ’: ”התקבלתי לעבודה בהנחה של 25% כי לא ידעתי את ההבדל בין אג”ח למניה”, אמרה פיידן ללוס אנג’לס טיימס ב-1999.
בתוך כמה שנים, היא עברה ללוס אנג’לס כדי להצטרף לסקאדר, סטיבנס וקלארק, חברת ניהול כספים יוקרתית. לאחר ניסיונות מרובים לקידום, היא הפכה לשותפה הראשונה אי פעם של המשרד. היא נכשלה לפחות באחד מהניסיונות הללו כי היא ”לא שיחקה גולף” במפגש שנתי בקורס לגברים בלבד, חשפה פיידן לסטודנטים בנוטרדאם ב-2011.
″הם קיימו את הפגישות השנתיות שלהם במגרש גולף מאוד גדול ויוקרתי והם, כמובן, לא נתנו לנשים להיכנס”, אמרה פיידן והמשיכה: ”אז ישבתי על המרפסת.”
עד 1983, היא נזהרה מלהיתקע ”באותו מקום” לעשור נוסף והחליטה להפסיק בכוחות עצמה, אמרה לתלמידי נוטרדאם. היא גייסה את עמיתתה סנדרה ריגל להצטרף אליה והקימה את "Payden & Rygel".
באותו זמן, פיידן לא היה לגמרי משוכנעת שהמהלך ישתלם: ”תמיד יש דאגות. כשהקמתי את החברה, דאגתי שלא אקבל לקוחות”, אמרה ללוס אנג’לס טיימס. ”אבל זו לא הייתה בעיה.”
מאז, היא בנתה את החברה שלה לאחת מחברות ניהול הכספים הפרטיות הגדולות בארה”ב. מעסיקה לשעבר "Scudder, Stevens & Clark" נרכשה על ידי חברת הביטוח השוויצרית קבוצת הביטוח "Zurich Insurance Group" תמורת כמעט 1.7 מיליארד דולר ב-1997
 
העצה של פיידן ליזמים לעתיד שאינם בטוחים לגבי קפיצת מדרגה גדולה: ”כשאתה קופץ באגם, אתה לא יכול לחשוב על טביעה”, היא אמרה למגזין טריניטי, והוסיפה שהיא לא מתחרטת: ”בזמנו, ובהחלט ברור כעת, הסיכון של ‘לא לעשות’ גברה על הסיכון של ‘לעשות’”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה