בעולם

ישראל נכנסת ל"רשימה השחורה" של האו"ם: מה משותף לצה"ל ודאעש?

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צפוי להכניס את ישראל ל"רשימה השחורה", הכוללת מדינות וארגונים הפוגעים בילדים באזורי מלחמה. לצידה של ישראל נמצאים ארגונים כמו אל קאעידה, בוקו חראם, אל-שבאב ועוד
מערכת ice |  2
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם (צילום shutterstock)
בשבועות האחרונים עלה החשש כי ישראל תיכנס ל"רשימה השחורה" של האו"ם, אותה רשימה המכילה מדינות וארגונים המואשמים בכך שפוגעים בילדים באזורים הנמצאים בלחימה. כפי שדווח אתמול (חמישי) בחדשות 13, על אף המאמצים הישראליים למנוע את הצעד המכפיש, גוטרש צפוי להכניס את ישראל לרשימה שתפורסם בשבוע הבא.
הרשימה מתעדכנת פעם בשנה ומכסה את האירועים שהתרחשו בתקופה שלאחר פרסום הרשימה הקודמת. למרות הצהרותיה של ישראל כי מטרתה היא לחסל את מחבלי ארגון הטרור חמאס ומאמציה להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים, מזכ"ל האום אינו התרצה מפעילותיה של ישראל. ברשימה נמצאות גם אפגניסטן, עיראק, סומליה, סודן, תימן סוריה, קונגו, מאלי, מיאנמר וסומליה, לצד ארגוני טרור כמו אל קאעידה, דאעש, אל-שבאב ובוקו חראם.
אם לא די בכך שישראל מואשמת ברצח עם בבית הדין לצד בהאג, כעת מדובר בנזק תדמיתי נוסף. הכנסתה של ישראל לרשימה זו תצוטט בכל רחבי העולם ותהווה נימוק נוסף לטענות כי ישראל מבצעת פשעי מלחמה, מה שעשוי להוביל מדינות בעולם להחרים את ישראל. נזכיר כי רק לאחרונה קולומביה ביקשה להטיל הגבלה על ייצוא הפחם לישראל, לאחר שטורקיה הודיעה על ביטול מוחלט של הייבוא והייצוא לארץ בשל מלחמת חרבות ברזל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה התוצאה כאשר נוער-הגבעות בשלטון בחסות ביבי
    אתאיסט 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר "נוער-הגבעות", בן-גביר, סמוטריץ' נמצאים בשלטון בחסות ביבי אני לא מתפלא שישראל נמצאת ברשימה השחורה של האו"ם. בשלטון השמאל עם אדם כמו יצחק רבין ז"ל זה לא היה קורה. הוא הוכיח לעולם ש-ישראל רוצה בשלום והפלשתינים אלו שנגד. היום כמו ש-הימין בישראל מתנהג ומתבטא מוכיחים לעולם שישראל מעוניינת לספח את שטחי הגדה המערבית ולא מעוניינת בשלום. כמה דוגמות מיני רבות אחרות: הימין בישראל פועל להחלשת הדמוקרטיה בישראל על ידי פגיעה בשומרי הסף, במערכת המשפט, במערכת האכיפה (משטרה), בחינוך החילוני ועוד. שר בממשלה קרא להפציץ את עזה בפצצת אטום. בן-גביר נתן הוראה למשטרה לא לאבטח משאיות שמובילות עזרה הומניטרית לעזה. כל פעולה כזאת מהדהדת בכל העולם. לכן אני לא מתפלא שישראל נכנסה לרשימה השחורה של האו"ם.
    סגור
  • 1.
    האיש-פֶּרֶש הזה כמובן לא הכניס את החמאסנאצים ואת פת"ח
    אפרת 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרצחניים רוצחי התינוקות והילדים והנשים ל"רשימה השחורה" שלו. את הפֶּרֶש הזה צריך להפריש מן האו"ם.
    סגור