בעולם

האנטישמיות באירופה חוגגת: חשודים נעצרו בחשד לפיגוע נגד יהודים

היהודים באירופה בסכנה: ברקע המלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס, בצרפת נעצר אדם בחשד שניסה להצית בית כנסת, ובשוודיה נעצרו חשודים לאחר שנשמעו קולות ירי בקרבת השגרירות הישראלית בשטוקהולם
מערכת ice |  1
אנטישמיות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
האנטישמיות ממשיכה להרים ראשה ברחבי העולם, ברקע המלחמה המתמשכת של ישראל כנגד חמאס נמצאת בשיאה. במהלך 24 השעות האחרונות אירעו כמה מקרים חריגים ומדאיגים במיוחד נגד יהודים באירופה, אשר סוכלו תודות לכוחות הביטחון.
בצרפת, נעצר אדם בחשד שניסתה להצית בית כנסת בעיר רואן. בשוודיה נעצרו הלילה שני חשודים לאחר שנשמעו קולות ירי סמוך לשגרירות ישראל בשטוקהולם. נזכיר כי ברקע האירוויזיון שהתקיים בשבוע שעבר במאלמו, שוודיה, נערכו הפגנות רבות כנגד השתתפותה של ישראל, מה שגרם להגברת אבטחתה של המשלחת הישראלית עד כדי התערבות של השב"כ. עם זאת, באף אחד מהמקרים הללו לא דווח על נפגעים. המשטרה בשטוקהולם מסרה ביחס לאירוע: "סיור משטרתי שמע קולות נפץ מה שהעלה חשד שהיו יריות". עוד צוין כי כמה אנשים נעצרו ונפתחה החקירה בנושא.

אירועי האנטישמיות ההלו מתרשים במקביל לעובדה כי בקמפוסים של האוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בארה"ב נערכות מחאות ענק כנגד ישראל אשר דורשות מהמוסדות להפסיק לתמוך בכל צורה שהיא (כלכלית, מחקרית, הסברתית ועוד) בישראל, ולנתק איתה את הקשרים. הדבר מוביל לכך שסטודנטים חוששים להזדהות כיהודים מחשש שיפגעו מהם, מה שמחזיר אותם לימים האפלים של שנות ה-30 וה-40 באירופה. עם זאת, הטענה העיקרית היא שראשי הקמפוסים לא עושים מספיק (אם בכלל) בשביל להתמודד עם אירועים אלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנטישמיות באירופה? והחוק פועל נגד הפוגעים?
    Dude 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארץ החוק עוסק בלהעניש יהודים שנפגעים מאנטישמיות ומעזים להשיב מלחמה. אז איפה יותר אנטישמים מישראל?
    סגור