בעולם

לראשונה מזה 5 עשורים: מעצרים המוניים באוניברסיטת קולומביה

מוחים פרו פלסטינים פונו בכוח מהקמפוס בידי כוחות המשטרה המקומית. נשיאת האוניברסיטה התייחסה לאירועים ואמרה: "מצטערים שהמפגינים בחרו להסלים את המצב". יותר מ-100 סטודנטים נעצרו
מערכת ice | 
הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוסים בארה (צילום יוטיוב/ NBC News)
מחאת הסטודנטים הפרו פלסטינים בקמפוס קולומביה הגיעה לשיאה. לאחר שהמשא ומתן בין הנהלת האוניברסיטה למפגינים לא הניב פרי, במהלך הלילה המשטרה פינתה בכוח את המוחים מהמבנה בו התבצרו ביממה האחרונה. לראשונה מזה חמישה עשורים בוצעו מעצרים המוניים בשטח המוסד האקדמי. 
הסטודנטים שהתבצרו בבניין המילטון מאז אתמול (שלישי) פונו על ידי משטרת ניו יורק לאחר שסירבו לסיים את המחאה בדרכי שלום. במהלך הפינוי נעצרו יותר ממאה סטודנטים.
נשיאת האוניברסיטה מינוש שפיק מסרה בתגובה: "אנו מצטערים שהמפגינים בחרו להסלים את המצב באמצעות מעשיהם. לא נסכן את בטיחות הקהילה שלנו". לאחר האירוע כוחות משטרה נוספים נתבקשו להישאר בשטח הקמפוס למשך השבועיים הקרובים בכדי למנוע הקמת מאהלים חדשים. 
אירוע זה מתרחש לאחר שבועיים מתוחים, במהלכם מה שהתחיל כמחאת אוהלים מצומצמת של מספר סטודנטים באוניברסיטת קולומביה, צבר תאוצה והפך לגל מחאות ששטף את עולם ההשכלה הגבוהה בארצות הברית. ההסלמה האחרונה הגיעה לאחר שהנהלת קולומביה החליטה להשעות מהלימודים את הסטודנטים שהשתתפו בהפגנות הפרו פלסטיניות ובתגובה חלקם פרצו לבניין המילטון וסירבו להתפנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה