רכילות עסקית

מעסיק שווה: אלו העסקים המצטיינים בשילוב אנשים עם מוגבלויות

הפרס הראשון הוענק על ידי לחברת 'קונצפט לרוקחות בע"מ'; למקום השני והשלישי הגיעו חברת האופנה 'גולברי סקארה' ורשת 'סטופ מרקט'
מערכת ice | 
טקס הענקת הפרס (צילום שלומי כהן)
'אות מעסיק שווה' הוענק השבוע על ידי קרן מתנאל, עמותת אהל שרה ועמותת שק"ל באולם הבורסה לניירות ערך בתל אביב, לשלושה בתי עסק מובילים המשלבים אנשים עם מוגבלויות. המעסיקים הזוכים נבחרו מתוך מאות מעסיקים שהגישו מועמדות לפרס, על היותם סמל ומופת להעסקת עובדים עם מוגבלות באופן מיטיב, איכותי וכחלק אינטגרלי ממערך העובדים.
הפרס הראשון שכלל מענק כספי גבוה הוענק על ידי רעיית הנשיא הגב' מיכל הרצוג, לחברת 'קונצפט לרוקחות בע"מ', על שילוב ארוך שנים של עובדים עם מוגבלות במגוון מחלקות בחברה, וסיוע ממשי לשילוב והיטמעות בתוך משפחת עובדי החברה. למקום השני והשלישי הגיעו חברת האופנה 'גולברי סקארה' ורשת 'סטופ מרקט'. את הפרסים העניקו יחד עם מנהלת אהל שרה מלכה ויינברג ויו"ר שק"ל קלרה פלדמן גם סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר, סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול וח"כ לשעבר שירלי פינטו.

בהתייחסותו לאות מתנאל ל'מעסיק שווה' ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש כאן תרומה ישירה לחוסנה של החברה הישראלית. מתן יחס שווה לבעלי מוגבלויות הופך את החברה שלנו לסובלנית יותר, רגישה יותר, מגוונת יותר וחזקה יותר. עשייתכם המתמשכת לשילובם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים במדינת ישראל ראויה להערכה".
רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג: "האות החשוב הזה מבקש לעודד ולשבח מעסיקים ומעסיקות שבחרו לראות את האדם שמעבר למוגבלות, הרצון לאפשר לכל אחד ואחת, גם עם מוגבלות, לחיות חיים מיטביים ותורמים לחברה, הוא רצון חוצה קהילות, מגזרים, גילים ואמונות. זו משאלה אנושית מאד, שמאחדת אותנו. ברכות לזוכים באות מעסיק שווה המשלבים ומעסיקים ביום יום באופן טבעי וראוי כל כך את העובדים היקרים".
יו"ר שק"ל קלרה פלדמן: "שק"ל רואה חשיבות עצומה בהמשך ההעסקה השווה וגאה להיות שותפה בהענקת 'אות מתנאל' הפותח בפני אנשים עם מוגבלויות את הדלת לעבודה בשוק החופשי ומאפשר להם חיים מיטיביים ומשמעותיים ככל האדם. גם בתחום התעסוקה אנחנו צריכים להבין שאנחנו החולייה החלשה ולא האנשים האלו, כי אנחנו מתקשים להתייחס אליהם בשוויוניות ולתת להם את ההזדמנות לעבוד בזכות ולא בחסד. שק"ל תמשיך לפרוץ מחסומים בקידום העסקה שווה של אוכלוסיות מיוחדות ולשנות את פני שוק העבודה בישראל".
שק"ל מסייעת לאלפי אנשים עם מוגבלויות מכל מגזרי החברה הישראלית, ומנפצת מחסומים רבים בתחום השילוב התעסוקתי בשנים האחרונות. ביניהם סיפורי הצלחה של שילוב אנשים עם מגוון מוגבלויות (מוגבלויות שכליות, אוטיזם ומגבלות פיזיות וחושיות) בתעסוקה בשוק החופשי ובחברות ועסקים מהמובילים במשק ביניהם: מובילאיי, לייטריקס, רשויות מקומיות , כנסת ישראל, משרד החוץ, רולדין ועסקים וחברות רבים נוספים".
מנהלת 'אהל שרה' מלכה וינברג: "אנחנו עדים לשינויים מהותיים שקורים בחברה ובקהילה ומודים שהעולם היום מאיר הרבה יותר פנים לקהילת האנשים עם המוגבלויות. עשרות נשים וגברים, חניכי מרכזי התעסוקה שלנו משולבים היום בעבודה בשוק החופשי, תודות לצוות המקצועי והמיומן שלנו שיודע להסיר חסמים ולמסמס אמונות מגבילות, זהו חלום אמיתי שמתגשם."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה