רכילות עסקית

ברלוסקוני: "פוטין שלח לי 20 בקבוקי וודקה ליום ההולדת"

חברים טובים או מכרים מפעם? הקלטה של סילביו ברלוסקוני מעוררת סערה באיטליה ומעלה את השאלה האם הממשל החדש יהיה יותר קר ביחס לאוקראינה
מערכת ice | 
סילביו ברלוסקוני (צילום פייסבוק/ סילביו ברלוסקוני)
ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני אמר שהוא החליף מכתבים ומתנות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על פי הקלטה שהגיעה לידי חדשות באיטליה. ברלוסקוני הדגיש כיצד הקואליציה הממשלתית החדשה במדינה עשויה להיות נתונה ללחצים שינסו לרכך את תמיכתה באוקראינה.
"פוטין שלח לי 20 בקבוקי וודקה ומכתב מתוק מאוד ליום ההולדת שלי", אמר ברלוסקוני בן ה-86 בהקלטות שנחשפו מתוך דברים שנאמרו בפגישה עם מחוקקים, אשר פורסמה באתר החדשות האיטלקי "לפרס" אתמול (שלישי). לא נכתב מתי בוצעה ההקלטה, אם כי יום הולדתו של ברלוסקוני היה ב-29 בספטמבר.
ראש הממשלה לשעבר ומנהיג Forza Italia אמר שהוא שלח בחזרה "מכתב מתוק לא פחות" ובקבוקי יין למברוסקו. ברלוסקוני גם אמר שהוא "מאוד מאוד מאוד מודאג" מהצהרות של שרים רוסים לפיהם "אנחנו במלחמה איתם כי אנחנו מספקים נשק ומימון לאוקראינה".

דובר של Forza Italia הכחיש כי ברלוסקוני חידש את הקשר עם פוטין, ואמר כי הוא "סיפר למחוקקים סיפור ישן מלפני מספר שנים".
קואליציית הימין החדשה שנבחרה באיטליה, בראשות ג'ורג'יה מלוני, מקימה ממשלה ומנהלת משא ומתן על תפקידי קבינט עם ברלוסקוני ובעלי ברית אחרים. היא אומרת שהיא תומכת בשליחת סיוע ונשק לאוקראינה והביעה סולידריות עם אוקראינה לנשיא וולודימיר זלנסקי.
מפלגתו של ברלוסקוני גם פרסמה הצהרה לפיה עמדתו של ברלוסקוני ביחס לאוקראינה "ידועה לכל, ועומדת בקנה אחד עם זו של אירופה וארה"ב." 
ובכל זאת, היו סימנים נוספים לכך שמלוני עשויה לעמוד בפני לחץ פנימי לרכך את עמדתה כלפי רוסיה. בדברים ששודרו אמש בטלוויזיה הלאומית, אמר יו"ר לשכת הסגנים, לורנצו פונטנה, שהסנקציות נגד רוסיה עלולות "לחזור כמו בומרנג". פונטנה, שהוא חבר במפלגת הליגה, ידוע בדעותיו הפרו-רוסיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה