רכילות עסקית

צפון אסיה תקבל אספקת נפט מלאה למרות הקיצוצים של אופ''ק

ערמאקו הסעודית אמרה לפחות לחמישה לקוחות בצפון אסיה שהם יקבלו כמויות מלאות של נפט גולמי בנובמבר, למרות הקיצוצים של ארגון המדינות המייצאות נפט

מערכת ice | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
הקצאת האספקה ​​המלאה מגיעה למרות החלטה של ​​ארגון המדינות המייצאות נפט ובעלות בריתה כולל רוסיה, המכונה אופ''ק, להוריד את יעד התפוקה שלהם ב-2 מיליון חביות ליום.
עראמקו הסעודית היא חברת הנפט הממלכתית של ערב הסעודית, שמרכזה בד'הראן, מחוז א-שרקייה, העוסקת בחיפוש ובהפקה של נפט וגז טבעי, בזיקוק, בפטרוכימיה, בשיווק ובהובלה יבשתית וימית. נחשבת לחברת הנפט הגדולה בעולם מבחינת העתודות הקונבנציונליות והתפוקה. לאחרונה היא אמרה לפחות לחמישה לקוחות בצפון אסיה שהם יקבלו נפחי חוזה מלאים של נפט גולמי בנובמבר, כך מספר מקורות בעלי ידע בנושא אמרו ביום שני.

שר האנרגיה הסעודי, עבדולעזיז בן סלמאן, אמר כי קיצוץ האספקה ​​האמיתי יהיה כמיליון עד 1.1 מיליון חביות נפט ליום. אנליסטים מצפים שסעודיה, איחוד האמירויות הערביות וכווית יקחו על כתפיהם חלק גדול מהקיצוצים בייצור מכיוון שחברות אחרות באופ''ק נופלות מאחורי יעדי התפוקה.
ב-11 במאי 2022 חברת ערמאקו הסעודית הגיעה לשווי שוק של 2.43 טריליון דולר, שווי שוק הגבוה ביותר מבין כל החברות הציבוריות בעולם. בכך הדיחה את אפל מהמקום הראשון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה