רכילות עסקית

עשור למות וויטני יוסטון: זה החוב הענק שהשאירה אחריה

היא מכרה יותר מ-22 מיליון עותקים באלבום הבכורה, והכניסה 30 מיליון דולר בשנה מהופעות בלבד. אך עם הדרדרות מצבה היא גרמה הפסדים לחברת התקליטים שלה שגרמו לעיקול חצי מהבית שלה לאחר מותה: עלייתה ונפילתה של וויטני יוסטון
מערכת ice |  3
וויטני יוסטון (צילום האתר הרשמי של וויטני יוסטון)
היום (11.2) לפני עשור בדיוק, הזמרת האלמותית וויטני יוסטון נמצאה מתה בחדר מלון בבוורלי הילס שבקליפורניה, במוות שתואר כתאונת טביעה באמבטיה, על רקע שימוש בקוקאין וטרשת עורקים בעורקי הלב.
יוסטון מכרה בחייה מיליוני עותקים של אלבומים וסינגלים, ואין אחד שלא מכיר את הלהיטים שלה, אך עם סוף חייה הטראגי נשאר גם חוב ענק של כ-20 מיליון דולר לחברת התקליטים שלה סוני.
יוסטון נולדה למשפחה בעלת ייחוס מוזיקלי, והתחילה לשיר מגיל צעיר מאוד. בשנת 1980 החלה לשיר באופן מקצועי ולדגמן במקביל. היא שרה בעיקר כזמרת ליווי, והופיעה במשותף עם אמה שהייתה גם זמרת. אלבום הבכורה שלה "וויטני יוסטון" ב-1985, הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי וזכה לתואר הנדיר "אלבום יהלום", עם 22 מיליון עותקים. הדיסקוגרפיה המרשימה שלה נמשכה עם חמישה אלבומי אולפן, שכולם הגיעו לפחות למעמד פלטינה.
בסך הקריירה שלה, וויטני מכרה למעלה מ-200 מיליון אלבומים וזכתה בשני פרסי אמי, 6 גראמי, 30 פרסי בילבורד. אך בשנים האחרונות לחייה היא ירדה מנכסיה באופן דרמטי. זה התחיל בשנת 2001, היא זרחה כאשר חתמה על חוזה הקלטות של 100 מיליון דולר עם סוני/אריסטה. בהמשך היא הגיע לנתון מטורף בשיא הקריירה שלה שהרוויחה כ-30 מיליון דולר בשנה מסיבובי הופעות בלבד.
וויטני קיבלה בינתיים כ-40 מיליון מתוך החוזה, ואז האלבומים המאורחים שלה אכזבו במיוחד, עד שהם גרמו לה ולחברת התקליטים הפסדי ענק שהשאירו אותה עם חוב לסוני בגבוה 20 מיליון דולר.  כשוויטני התגרשה מבובי בראון ב-2007, היא הצהירה שבבעלותה שני נכסים, בית בניו ג'רזי עם משכנתא של 3.3 מיליון דולר ובית באטלנטה עם משכנתא של 1.05 מיליון דולר. יוסטון גם החזיקה בפריטי אמנות ותכשיטים בשווי של כמעט 2 מיליון דולר.
בסיכומו של דבר, וויטני הצהירה כי היו לה כ-10 מיליון דולר בנכסים וקצת יותר מ-4 מיליון דולר בחובות, מה שנותן לה שווי ב-2007 של 6 מיליון דולר. אך המצב הלך והדרדר, ולמרבה הצער, קרוב למותה היא היתה עמוק בתוך ההתמכרות לסמים ואלכוהול, וגם הלוואה של יותר ממיליון דולר מהמנהל שלה לא עזרה, לא לחובות ולא להיגמל מהתמכרויותיה.
לאחר מותה האחוזה שנשארה בבעלותה הוערכה בשווי של כ-40 מיליון דולר, בעיקר בגלל שמותה גרם לאנשים לרכוש עשרות מיליוני עותקים של אלבומיה. ההוצאה לפועל גבו את חובותיה משם, והשאירו סכום עתק של 20 מיליון דולר עבור הבת בובי קריסטינה, שהיתה אז בת 18.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עצוב
    רם 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כואב הלב שאנשים מאבדים כך את החיים. תתרחקו מסמים סיגריות ואלכוהול
    סגור
  • 2.
    כל נוכל בסוף כך גומר את חייו (ל"ת)
    וויו 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • 1.
    למה להעתיק כתבות ולעשות כוגל טרנסלייט?! אין לכם כתובים?
    נו 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זוועה
    סגור