רכילות עסקית

בנק הפועלים תומך במיזמים בתחומי אנרגיה מתחדשת: מה קרה בכנס?

בנק הפועלים מעניק חסות ל-'מועדון המשקיעים' של Energycom ואירח את הכנס השנתי שלהם שנועד לייצר חיבור בין משקיעים מובילים בתחומי טכנולוגיות אקלים ואנרגיה בישראל ויזמי אקלים-טק 
מערכת ice | 
מועדון המשקיעים של Energycom (צילום אביב גוטליב)
בנק הפועלים מעניק חסות ל"מועדון המשקיעים" של Energycom, ואירח את הכנס השנתי השישי במספר של המועדון, שנועד לייצר חיבור בין משקיעים מובילים בתחומי טכנולוגיות אקלים ואנרגיה בישראל ויזמי אקלים-טק בתחילת דרכם.
הכנס, שהתקיים במרכז הכנסים של בנק הפועלים, הפגיש בין יזמי סטארט-אפים שיש להם פתרונות חדשניים בתחומי האקלים והאנרגיה, עם משקיעים פוטנציאליים מהארץ ומהעולם במסגרת 'מועדון המשקיעים. Energycom היא קהילת חדשנות באנרגיה שהוקמה ביוזמת משרד הכלכלה, משרד האנרגיה ורשות החדשנות על ידי 'אילת אילות לאנרגיה מתחדשת' ו'האיגוד לאנרגיה חכמה'.
הכנס נפתח בהרצאה של פרופ' אבי דומב, המדען הראשי של משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה ששיתף ביוזמות החדשות ושיתופי הפעולה המתוכננים, שמטרתם להציב את ישראל בחזית החדשנות בתחום האקלים והאנרגיה.
בהמשך הכנס התקיים פאנל של משקיעי קליימטק בהובלת דניאל ברון מנהל הפיתוח של Energycom ובהשתתפות: ד"ר ברכה חלף מייסדת ושותפה מנהלת Gravity Climate Fund, אופיר גומא מנכ"ל Capital Nature, שלי דביר שותפה ב-2B.VC, אמיר הורוביץ מנכ"ל ESIL ואלעד הר-זהב מנהל פיתוח עסקי 'פועלים טק'.
במסגרת הכנס הציגו סטארט אפים נבחרים את המיזמים שלהם בתחומי אנרגיה מתחדשת, הולכת אנרגיה, כלכלה מעגלית ולכידת פחמן. אלו היוזמות שהוצגו:
• Red Currents – חברה שפיתחה חומר חדש בשם Red C (פותח במעבדות הטכניון). החומר מוליך חשמל, קל משקל (1/6 ממשקל הנחושת), חזק, גמיש, אינו מתחמם ומסוגל לשאת פי שניים ויותר זרם מנחושת.
• Solar fence – מיזם המפתח פאנל סולארי חדשני לקירות וגדרות. 
• NAKI – חברה אשר הופכת בוצה של התעשייה לדלק מטוסים בר קיימא. 
• Watairgy – מיזם המפתח מתקן ביתי קומפקטי להפקת חשמל ירוק, 24/7, בעזרת תהליך אידוי מואץ של מים בנפח סגור.
• NOF – חברה שפיתחה טכנולוגית קירור פורצת דרך העושה שימוש בפחמן דו-חמצני כדי להאריך חיי מדף של תוצר חקלאי.
• Conext – חברה שפיתחה מערכת בקרה וניטור בזמן אמת לתעשיית הבנייה לשיפור איכות תמהיל הבטון, הפחתת עלויות ופליטת גזי חממה.
עמוס לסקר, מנכ״ל Energycom אמר בכנס: "מועדון המשקיעים שהקמנו מהווה הזדמנות ייחודית לפגוש את המובילים בתעשייה, לשמוע על הפיתוחים החדשים ביותר, להרחיב את רשת הקשרים המקצועיים ולהשקיע ביוניקורן הבא של עולמות האנרגיה והאקלים, אנו שמחים על השת״פ שלנו עם בנק הפועלים שמאפשר לנו להמשיך להעמיק את מעגלי ההשפעה באקו- סיסטם ולקדם הזדמנויות עסקיות חדשות למשקיעים וסטארטפים.״
שרון אללוף מנהלת ESG של בנק הפועלים אמרה בכנס: "האצת המעבר לכלכלה דלת פחמן במטרה להתמודד עם משבר האקלים מצריכה, יותר מכול, חדשנות טכנולוגית. האקו-סיסטם של טכנולוגיות האקלים בישראל גדל במהירות, ומשקף את התאוצה העולמית בתחום. בנק הפועלים רואה חשיבות רבה בתמיכה ובעידוד תעשיית ה-Climate-tech המקומית הן באמצעות מגוון שירותים פיננסיים ובנקאיים באמצעות 'פועלים טק', הן על ידי השקעה בקרנות VC המשקיעות בסטרטאפים בתחום, באמצעות זרוע ההשקעות הראליות של הבנק Poalim Equity, וכן באמצעות שיתופי פעולה עם גורמים נבחרים באקו-סיסטם ביניהם השת"פ המוצלח שלנו עם Energycom."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה