השוק

העובדים הזרים בדרך: המדינה אישרה - מי יציל את הכלכלה הישראלית?

לאחר המשבר החריף שנוצר בענפי החקלאות והבנייה, גם מגזר התעשייה נותר ללא מענה כשהוא זקוק ליותר מ-20,000 זוגות ידיים עובדות. לאחר שניתן חסם ביחס לתל"ג מדינות המוצא שלהם, הרשויות חזרו בהן ורשות האוכלוסין החליטה לבטלו. הפרקליטה שהציגה את הפרטים בדיון בכנסת:  "נחשפתי למצוקת המעסיקים, עד סף קריסה"
מערכת ice |  1
עובדים זרים (אילוסטרציה) (צילום משה שי/ פלאש 90)
לאחר ה-7 באוקטובר ובעקבות המלחמה בעזה נאסרה כניסת עובדים פלסטינים לשטח ישראל. המחסור בידיים עובדות פגע אנושות בענפי החקלאות, הבנייה והתעשייה שנכנסו למשבר עמוק, וספגו מכה כלכלית כבדה. לו לחקלאות ולבנייה היה ניתן מענה, רק מגזר התעשייה כשלעצמו זקוק בדחיפות ל-20,000 פועלים - ונותר ללא מענה.
באמצע חודש נובמבר החליט משרד הכלכלה כי יש לאשר 3,000 אשרות עבודה לעובדים זרים עבור התעשייה הזקוקה נואשות לידיים עובדות. עם זאת, המדינה הציבה תנאי עיקרי: את העובדים יש "לייבא" אך ורק ממדינות עם תל"ג גבוה מזה של ישראל, על מנת למנוע הגירה והשתקעות בישראל.
 

תנאי זה היווה מכשול למעסיקים בתעשייה מאחר והתל"ג של ישראל עומד על כ-52 אלף דולר לנפש, נתון מהגבוהים בעולם. זהו חסם שמונע הגעת עובדים זרים ממדינות כמו הודו, סין, סרי לנקה וכו'. בעקבות כך פעלו כמה גורמים לשחרור חסם זה דבר שהוביל להחלטת רשות האוכלוסין על ביטול תנאי זה ואפשרות לייבא עובדים זרים לתעשייה גם ממדינות אשר התל"ג שלהן נמוך ממדינת ישראל.
 
"מדובר בהחלטה מבורכת, המאפשרת למעסיקים בתחום התעשייה לייבא עובדים במקום העובדים הפלסטינים שעבדו אצלם עד פרוץ המלחמה", אמרה עו"ד ליאת שטיינברג, בעלת משרד המתמחה בתחום עובדים זרים ואשר הציגה בדיון בכנסת את מצוקת המעסיקים בתחום התעשייה. "כבעלת משרד המייצג מעסיקים אלה, נחשפתי למצוקתם עד סף קריסה". 
"בזכות ההחלטה שהתקבלה יעלה בידי לסייע למעסיקים ובכך להניע את גלגלי התעשייה. חשוב להבהיר שמעסיקים אשר יממשו אפשרות זו וייבאו עובדים יעשו זאת באופן מסודר ועל פי דין על מנת שלא ימצאו את עצמם מסובכים בהליכים פליליים רק כי לא ידעו את החוק בעניין העסקת עובדים זרים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דיעה אישית
    yuvi 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבקשה, רק לא מהרשות הפלסטינית, היו לנו מספיק טרגדיות בשנה האחרונה.......
    סגור