השוק

ביל אקמן ורעייתו רוכשים 5% ממניות הבורסה לניירות ערך בתל אביב

המיליארדר היהודי ואשתו פרופ' נרי אוקסמן נמנים עם קבוצת משקיעים זרים וישראלים. סך המניות שתמכור הבורסה עומד על 18.5%, והתמורה הצפויה לה תעמוד על 242 מיליון שקל. הסכום ישמש להשקעה בתשתיותיה הטכנולוגיות. מדובר בהשקעתם הראשונה של השניים בישראל
מערכת ice | 
ביל אקמן ורעייתו פרופ' נרי אוקסמן (צילום vecteezy, פלאש 90/ אבשלום ששוני, פייסבוק/ ביל אקמן, ויקיפדיה/ Noah Kalina)
הבורסה לניירות ערך דיווחה הבוקר (רביעי) על השלמת המהלך למכירת 18.5% ממניות החברה למשקיעים זרים וישראלים. התמורה הצפויה לבורסה מהמהלך צפויה לעמוד ב-242 מיליון שקל. אחד הרוכשים הוא מנהל קרנות הגידור המיליארדר ביל אקמן ורעייתו הישראלית פרופ' נרי אוקסמן.
השניים צפויים להשקיע לראשונה בישראל, והם רכשו 5% ממניות הבורסה. המניות שנמכרו מוחזקות בידי חמישה חברי בורסה: בנק הפועלים, מזרחי טפחות, הבינלאומי, דיסקונט ואקסלנס. מרבית האחזקות הן של הפועלים (4.9%), מזרחי טפחות (4.9%) והבינלאומי (4.9%).
הבורסה לניירות ערך בניהולו של איתי בן זאב נסחרת לפי מחיר של כ-21 שקל למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-2.1 מיליארד שקל. בעסקה הנוכחית נמכרו מניות הבורסה במחיר של 20.6 שקל למניה. התמורה בגין המניות הנמכרות צפויה להסתכם בכ-353.4 מיליון שקל, כאשר בעלי המניות המוכרים יקבלו 87 מיליון שקל, והבורסה תקבל כאמור כ-242 מיליון שקל נטו. סכום זה ישמש להשקעה בתשתיות טכנולוגיות של הבורסה.
 
אקמן יצא לאחרונה למלחמה באוניברסיטאות בארה"ב על רקע הזלזול ב-7 באוקטובר והאנטישימיות המשתוללת בקמפוסים. כבוגר ותורם גדול של הרווארד שיחק אקמן תפקיד בקידום סילוקה של פרופסור קלודין גיי מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה. לאחרונה קטל אקמן את ביצועי קרן התרומות של אוניברסיטת הרווארד, והכריז כי הוא מייסד מכון מחקר שימשיך את מלאכתו בניעור מערכת ההשכלה בארה"ב. נרי אוקסמן היא אחת הישראליות המצליחות בעולם האקדמיה האמריקני, ולשעבר פרופסור ב-MIT.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה