השוק

המתחזה נחשף: כך יזם הפינטק הניגרי הצליח לעבוד על כולם

איש העסקים הניגרי דוזי ממובוסי, שניסה מוקדם יותר השנה לרכוש את מועדון הכדורגל שפילד יונייטד ולכאורה עמד בראש אימפריה עסקית, נחשף כי שיקר ובגדול. בחשבון הבנק של "האימפריה" היו רק פחות מ-50 

מערכת ice | 
דוזי ממובוסי (צילום ויקיפדיה)
היזם הניגרי דוזי ממובוסי (45), לכאורה מיליונר, הפך לשם מוכר באנגליה כשניסה לרכוש את מועדון הכדורגל שפילד יונייטד תמורת 115 מיליון ליש"ט. ממובוסי היה בעלים של  שלוש חברות שסיפקו שירותי פינטק לחקלאים ניגריים ומכר מכשירי טלפון וחבילות גלישה וחבילות ביטוח. אך לפי רשות ניירות הערך האמריקאית - כל הונו הסתכם בשקר אחד גדול. 
"מדובר בהיקף ההונאה מדהים. מאז 2019, הנאשם רשם עסקאות פיקטיביות בשווי מיליארדי דולרים באמצעות שתי חברות בת ניגריות", כך נמסר מה-SEC. למשל, בדו"ח השנתי שהגישה אחת החברות של ממובוסי במרץ האחרון, דווח על מזומן בהיקף 461 מיליון דולר. אילו ברישומי הבנק, יתרת המזומנים שלה עמדה על פחות מ-50 דולר. 
ההונאה התחילה להירקם עוד ב-2019 וכוללת זיוף שיטתי של מסמכים, לרבות תדפיסי בנקים ופנקסי חשבונות שתומכים בטענותיו כאילו החברות שניהל שגשגו, ורשמו עסקאות בהיקפים של מיליארדי דולרים כשלמעשה בפועל, לא היו לו פעולות משמעותיות ולקוחות. 
בלב התביעה עומד ממובוסי  ושלוש החברות שהקים: Tingo Group, שנסחרת בנאסד"ק ושתי חברות קשורות Tingo International Holdings ו-Agri-Fintech.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה