השוק

חקלאי הצפון חזרו לשדות: 4,000 דונם גזר, 3,000 דונם תפוחי אדמה

על אף ימי המלחמה בגבול הצפון, כ-35 אלף דונם של חיטה נזרעו בעמק החולה. בחברת גליל גולן מספרים כי החקלאים נשארו ונמצאים בעיצומה של העונה. "נמשיך לשמור על הענף, לטובת המשך חיזוק ביטחון המזון בישראל והגנה על שטחי הלאום במדינה"
מערכת ice | 
זריעת חיטה בגבול הצפון (צילום פייסל הייב, ג"ג, החברה לפיתוח הגליל)
למרות ימי המלחמה בגבול הצפון, חברת ג"ג (גליל גולן) של החברה לפיתוח הגליל, זורעת בימים אלו את גידולי החורף, בהם כ-35 אלף דונם של חיטה בעמק החולה. בחברת ג"ג אומרים הבוקר (רביעי) כי למרות שיישובי קו העימות מפונים מבתיהם, החקלאים נשארו בגליל ונמצאים בעיצומה של עונת זריעת גידולי גד"ש החורף.
"אנו נמשיך לזרוע, לאסוף, לקטוף, ולשמור על ענף החקלאות, לטובת המשך חיזוק ביטחון המזון בישראל והגנה על שטחי הלאום במדינה", מוסרים מטעם החברה. "בימים אלו אנו מסיימים גם את זריעת הגזר בגליל העליון הנפרשת על פני כ-4,000 דונם, וזריעה של כ-3,000 דונם תפוחי אדמה", אומרים החקלאים בגליל.
בחברה לפיתוח הגליל מציינים כי בעמק החולה הקרקע פורייה והאדמה מתאימה לגידולי חורף ונזרעת חיטה מזנים שונים, המתאימים לתחמיץ, שחת וגרעינים, ביניהם: גדיש, איתם, יוגב, גליל, רגב, נגב ועוד, כאשר בדרך כלל זורעים כ-13 ק"ג זרעים לדונם. גידול החיטה תלוי במגוון גורמים: מועד הזריעה, השקיה, דישון, טיפולי עשבייה, תנאי מזג אויר וגורמים נוספים המשפיעים על היבול ואיכות הגרעין.
החיטה גדלה בעמק החולה בתנאים המיטביים ועשירה בחלבון. החיטה המיועדת לתחמיץ ושחת גדלה כ-5 חודשים, בעוד החיטה לגרעינים גדלה כ-7 חודשים, וכל יחידה של דונם מפיקה כ- 600 ק"ג גרעינים בממוצע, כאשר כמות היבול תהיה תלויה בתנאי מזג האויר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה