השוק

בנק ישראל מרחיב את מתווה הפיצויים: אלו האוכלוסיות החדשות שיצטרפו

תוקפו של המתווה הקיים יוארך בשלושה חודשים נוספים. למעגל הראשון יצטרפו חשבונות של משתתפי מסיבת "נובה" ברעים, משרתי מילואים ומגויסי צו 8, חטופים ונעדרים. הנגיד פרופ' ירון: "הקלה תזרימית ומרווח נשימה כלכלי לנוטלי האשראי". המפקח על הבנקים: "נמשיך למצוא דרכים נוספות לסייע לציבור ככל שיידרש"
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
בנק ישראל מודיע הבוקר (שלישי) על הרחבת מתווה הסיוע ללקוחות חברות כרטיסי האשראי,  בהתמודדות עם השלכות המלחמה. בעקבות פינוי תושבי יישובי הצפון מביתם, הורחבו המתווים כך שיכללו גם את תושבי הצפון, ולאור הימשכות המלחמה, הודיע בנק ישראל על הרחבת המתווה ללקוחות הבנקים והארכתו בשלושה חודשים נוספים. היום מודיע בנק ישראל על הרחבה של המתווה ללקוחות חברות כרטיסי האשראי.
תוקפו של המתווה הקיים יוארך בשלושה חודשים נוספים, החל מתאריך ה-15 בינואר, לשתי קבוצות האוכלוסייה - מעגל ראשון ומעגל שני. בהתייחס לדחיית תשלומי הלוואות צרכניות ועסקיות, לקוח שלא ביצע דחיית תשלומים מכוח המתווה, יהיה זכאי לדחיית תשלומים לתקופה של  3 חודשים, בכפוף להגשת בקשה. לקוח שכבר ביצע דחיית תשלומים בפועל לתקופה של 3 חודשים, יהיה זכאי לדחיית תשלומים של 3 חודשים נוספים בכפוף להגשת בקשה, כך שסך כל תקופת הדחייה המקסימלית תהיה 6 חודשים במצטבר. 
יתר הטבות המתווה ימשיכו לחול אוטומטית למשך 3 חודשים נוספים, בדומה לתנאי המתווה המקוריים אשר מפורסמים באתר האינטרנט של בנק ישראל. כמו כן, מכריז הבנק על הוספת אוכלוסיות לקבוצת המעגל הראשון. לאוכלוסיית המעגל הראשון יתווספו: חשבונות של חטופים ונעדרים, אשר נכללו בפועל גם בפעימה הראשונה, חשבונות של אחים של חטופים או נעדרים, חשבונות של משתתפי מסיבת "נובה" ברעים. 
המתווה יכנס לתוקף החל מה-1 בינואר ולא יאוחר מה-15 בינואר, לאור זמן היערכות שנדרש לביצועו. מועד הגשת הבקשה להיכלל במתווה הנוסף ינוע מה-1 בינואר עד ה-31 במרץ. המתווה שגובש מציג את תנאי המינימום וכל חברת כרטיסי אשראי רשאית להרחיבו לטובת לקוחותיה ולבקשתם. המעגל הראשון יכלול אוכלוסייה המתגוררת או בעלת עסק במרחק של עד 30 ק"מ מרצועת עזה. 

המפקח על הבנקים דניאל חחיאשוילי (צילום: דוברות בנק ישראל)
בנוסף, אוכלוסייה שפונתה מביתה על ידי גורם רשמי נכון לתאריך 7 בנובמבר, והמתגוררת באחד מהישובים המופיעים ברשימות המפורסמות באתר בנק ישראל. כאמור, חשבונות של חטופים או נעדרים; אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה (בני זוג, הורים, אחים וילדים) להרוגי המלחמה או לחטופים או לנעדרים; אוכלוסייה שהשתתפה במסיבת "נובה" ברעים ואוכלוסיית משרתי המילואים ומגויסי צו 8.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "בנק ישראל ממשיך במיפוי המקומות בהם ניתן לסייע לאוכלוסיות שנפגעו. הרחבת מתווה הסיוע גם ללקוחות כרטיסי האשראי תוך הרחבת מעגל הלקוחות היא הקלה תזרימית ומרווח נשימה כלכלי לנוטלי האשראי הזקוקים לו. צעד זה הוא צעד נוסף שאנו מקדמים למען הציבור במסגרת סט כלים רחב שהפעלנו במקטעים שונים בשווקים בהתאם לצורך".
 
המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי:  "הרחבת המתווה ללקוחות חברות כרטיסי האשראי תאפשר הקלה תזרימית נוספת ללקוחות הזקוקים לכך, נוכח ההתמודדות עם הקשיים הנובעים מהשלכות המלחמה. זהו צעד נוסף בסדרת הצעדים המגוונים שנקטנו מאז פרוץ המלחמה במטרה להקל על הציבור ואנו נמשיך לפעול כדי למצוא דרכים נוספות לסייע לציבור ככל שיידרש. אני מברך את חברות כרטיסי האשראי על הירתמותן להרחבת המתווה".
במטרה לסייע ללקוחות בהתמודדות עם הקשיים התזרימיים הנובעים מהשלכות המלחמה, כשבוע לאחר פרוץ המלחמה, גיבש בנק ישראל מתווי סיוע ללקוחות הבנקים וללקוחות חברות כרטיסי האשראי, שאומצו על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. מתווים אלו מאפשרים לאוכלוסייה שנפגעה באופן ישיר מנזקי הלחימה לדחות, ללא חיוב בריבית ובעמלות, את תשלומי ההלוואות למשך שלושה חודשים, לקבל פטור מתשלום על מרבית העמלות והקלה בתשלום ריבית על יתרת החובה, בתנאים מסוימים. 
 
ליתר הלקוחות, תינתן האפשרות לדחות תשלומי הלוואות למשך שלושה חודשים, כאשר התשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה והתשלומים יתווספו בסוף תקופת ההלוואה. הדחייה תבוצע ללא חיוב בעמלות אך תהיה כרוכה בריבית על תקופת הדחייה. התנאים המלאים והמפורטים של המתווים מופיעים באתר בנק ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה