השוק

רה"מ נתניהו: "להעלות מיסים תהיה טעות גדולה, אפגש עם סמוטריץ'"

ברקע קידום תקציב המדינה לשנת 2024 והגדלת הגירעון הצפוי עקב הגידול בהוצאות הממשלה, ראש הממשלה התייחס לאפשרות של העלאת הנטל על הציבור. לדברי יו"ר הליכוד, "יש לי איזו תפיסה בעניין, אני חושב שיש נתיבים אחרים". תחזית הגירעון הצפויה עומדת על לא פחות מ-5.9% מול 2.25% הקבוע בחוק
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
המשבר הצפוי במשק הישראלי בצל כלכלת המלחמה שתלווה את ישראל בעצימות גבוהה בשנת 2024, יביא להוצאות גבוהות, כאשר החשש הצפוי הוא מהגדלה משמעותית של הגירעון. על רקע נתונים אלו, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (שני) בישיבת הסיעה, כי לדבריו העלאת מיסים היא אפשרות רעה.
"להעלות מיסים תהיה טעות גדולה מאוד", אמר נתניהו, "אני לא יודע אם נוכל להפחית את שיעורי המס, אבל להעלות תהיה טעות גדולה מאוד". לדבריו, הוא נמצא בימים אלו במגעים עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' באשר לקידום מהלכים ניכרים לקראת שנת התקציב הבאה. "יש לי איזושהי תפיסה לגבי מה אנחנו צריכים לעשות ב-2024, אני עומד להיפגש עם שר האוצר בעניין. שמעתי אתכם, הוא גם ישמע אותי. אני חושב שיש כמה נתיבים אחרים".
נתניהו הוסיף כי "צריך לזכור שיש תקציב כרגע ל-2024", אך לאחר מכן דבריו נקטעו. במסגרת דו"ח ההפרשים לקראת שנת התקציב של 2024 הוצג כי הגידול הצפוי בהוצאות הממשלה לשנת 2024 נוכח המלחמה, בתרחיש של חודשיים לחימה בעצימות גבוהה בתוך 2024, עומד על כ-50 מיליארד שקל. לעניין תחזית הגרעון העדכנית ציינו באוצר כי היא מגולמת בכ-114 מיליארד שקל "שהם 5.9% מול 2.25% הקבוע בחוק, הפרש של 75 מיליארד שקל שיצריכו מענה, בהפחתת הוצאות או בהעלאת הכנסות".
 
לאחר שחזר בו בעניין החזרת מס המשקאות הממותקים, שר האוצר עדיין מתעקש, בניגוד להמלצת כל בכירי משרדו, להאריך את הפטור ממס על כלים חד פעמיים, שנכנס לתוקף כהוראת שעה לפני שנה. גורם בכיר במשרד האוצר אמר בדיון פנימי לשר האוצר כי החלטתו תדרוש עוד קיצוצים בתקציבים אחרים ואף העלאות מיסים, כאשר עדיין לא העביר צו חתום לרשות המיסים ולוועדת הכספים של הכנסת בדבר הארכת הוראות השעה בעניין הפחתת המס על המשקאות הממותקים והכלים החד פעמיים, אף שנותרו רק 6 ימים לסיום שנת התקציב ופקיעת הוראות השעה הנוכחיות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה