השוק

עסקת המכירה של בית ההשקעות פסגות לפניקס יוצאת לדרך

רני צים ואייל בן סימון צפויים להיפגש ולסכם את העסקה לפיה תרכוש הפניקס את קרנות הנאמנות האקטיביות של פסגות, ובמקביל בית ההשקעות IBI ירכוש את הקרנות הפסיביות
מערכת ice | 
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
האם עסקת מכירת בית ההשקעות פסגות תצא היום לדרך? היום (שלישי) צפויים להיפגש בעל השליטה בפסגות רני צים ומנכ"ל הפניקס החזקות אייל בן סימון. כך פרסם "כלכליסט".
לפי העסקה המתוכננת תרכוש הפניקס ב-170 מיליון דולר את קרנות הנאמנות האקטיביות של פסגות שמנהלות כ-22 מיליארד שקל. במקביל, בית ההשקעות IBI ירכוש ב-150 מיליון שקל את הקרנות הפסיביות, שמנהלות 24 מיליארד שקל.
אם אכן תתממש העסקה, זו תהיה הרכישה השנייה של הפניקס מפסגות, לאחר שבחודש ינואר מכר פסגות לפניקס קרנות פסיביות, וכן חלק מקרנות הנאמנות, בעסקה כוללת בסך כ-300 מיליון שקל.
כזכור, בסוף אוגוסט 2021 השלים רני צים את רכישת בית ההשקעות פסגות בתמורה לסכום של כ-405 מיליון שקל, מידי אלטשולר שחם. ברכישת השליטה בפסגות השקיע צים עד היום מהונו האישי קרוב ל-130 מיליון שקל, כולל הנפקת זכויות שביצעה הקבוצה.
62% מהמניות שהוא מחזיק בקבוצת פסגות, החברה הציבורית שבאמצעותה רכש את בית ההשקעות, מציבים לו שווי החזקות של 64 מיליון שקל בלבד, כלומר הוא איבד כמחצית מהשקעתו בפרק זמן קצר. מאז מאי, מכר צים להפניקס חלק מפעילות קרנות הנאמנות, עם נכסים של 17 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה