השוק

נגיד בנק ישראל בוחן את ההשפעות הכלכליות של המלחמה: זו הפגישה שקיים

בפגישה שנערכה אתמול בין נגיד בנק ישראל וחברי הוועדה המוניטרית יחד עם החזאים הכלכליים של הבנק, נמסרו תחזיות  בנוגע להשפעות הכלכליות של המלחמה על ישראל
מערכת ice | 
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pexels)
לאור המצב הבטחוני ובעקבות גיוס המילואים הנרחב, הכלכלה הישראלית חווה טלטלה ונפגעו עסקיהם של אנשים רבים. אתמול (שלישי), נערכה פגישת הועדה המוניטרית בבנק ישראל יחד עם החזאים הכלכליים של הבנק. בפגישה החזאים מסרו את הערכותיהם הכלכליות לגבי התפתחויות השונות בשוק.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, וחברי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל קיימו היום פגישה עם קבוצת החזאים, אשר מספקים לבנק ישראל באופן שוטף תחזיות עבור האינפלציה, הריבית ושער החליפין. המפגש משמש להחלפת דעות והערכות בין בנק ישראל לגופים הפיננסיים החשובים במשק.
הנגיד, פרופ' אמיר ירון, פתח את המפגש והתייחס להתפתחויות הכלכליות השונות על רקע המלחמה והציג את הצעדים העיקריים שביצע הבנק בתחומים השונים עד כה. לאחר מכן ינון גמרסני, כלכלן בחטיבת המחקר, הציג והסביר את הערכת חטיבת המחקר כפי שהיא נערכה ופורסמה לציבור ב-27 בנובמבר 2023, במקביל להודעת הריבית האחרונה.
בפגישה הוצגו הנחות רבות, ביניהן ההנחה שהלחימה תתמקד בעיקר בגזרת עזה, ושהיא תגרר גם לשנת 2024 תוך דעיכה הדרגתית של עצימותה והשפעותיה הכלכליות. עם זאת, הפגיעה בענף הבנייה תהיה ממושכת. בנוסף, צוין  כי על רקע האינפלציה הריבית בשנה הקרובה צפויה לרדת, אך הגדלת הוצאות הממשלה צפויות להגדיל את הגירעון והחוב בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה