השוק

הראל ביטוח ופיננסים: מחירי הדירות צפויים לרדת בחודשים הבאים

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים פרסמה כי מחירי הדירות עתידים לרדת באופן משמעותי. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר: "המלחמה תאיץ בחודשים הבאים את הירידה במחירים במיוחד לאור הירידה המשמעותית במספר העסקאות והמשך העלייה בהיצע הדירות החדשות הלא מכורות"
מערכת ice | 
עפר קליין (צילום יונתן בלום, shutterstock, Magma Images)
היום (שלישי), פרסמה קבוצת הראל ביטוח ופיננסים סקירה שבועית של אגף הכלכלה והמחקר. בין הממצאים הבולטים נמצא כי לפני תחילת המלחמה, התקיימה ירידה קלה במחירי הדירות ב-12 החודשים האחרונים עד ספטמבר. מטעם קבוצת הראל נמסר כי  "אנו צופים שהמגמה תאיץ בחודשים הבאים לאור הירידה במספר העסקאות והמשך העלייה בהיצע הדירות החדשות הלא מכורות".
נוסף על כך, מתוך ממצאי הסקירה השבועית נמצא כי ריבית בנק ישראל תתחיל לרדת במהלך הרבעון הראשון בשנה הבאה בשל ההערכות כי האינפלציה תחזור לגבולות היעד גם בהשפעת הייסוף המרשים בשקל.
כידוע, מלחמת 'חרבות ברזל' נותנת את אותותיה גם בתחום המחייה והדיור. על פי עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, השפעת המלחמה הנוכחית על מחירי הדירות תורגש באופן משמעותי רק בחודש הבא.
עוד הוסיף עפר קליין כי: "להערכתנו, המלחמה תאיץ בחודשים הבאים את הירידה במחירים במיוחד לאור הירידה המשמעותית במספר העסקאות והמשך העלייה בהיצע הדירות החדשות הלא מכורות, שחצו בספטמבר את רף ה-60 אלף". לצד אלו, הריבית צפויה לרדת בשנה הבאה, דבר שיקל על המצב, אך זה לא ישנה בצורה מהותית את המגמה בטווח הקצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה