השוק

נופר אנרגיה ואקונרג'י הקימו פארק סולארי עצום באירופה

נחנך הפארק הסולארי הגדול ברומניה של אקונרג'י ונופר אנרגיה בנוכחות בכירי משרד האנרגיה ותעשיית האנרגיה המתחדשת של רומניה
מערכת ice | 
אנרגיה סולארית בישראל (צילום shutterstock, freepik)
הפארק הסולארי הגדול ביותר של רומניה, שבבעלות חברת אקונרג'י אנרגיה מתחדשת וחברת נופר אנרגיה ובניהולה של אקונרג'י, נחנך אתמול ברומניה בנוכחות מזכיר המדינה של משרד האנרגיה הרומני, וראשי תעשיית האנרגיה המתחדשת של רומניה.
הפרויקט הסולארי הוקם בעלות של 102 מיליון יורו וצפוי לספק חשמל ירוק ל 100 אלף בתי אב והוא הגדול ביותר ברומניה ודרום-מזרח אירופה. הפארק הסולארי של רטשטי, צפוי להתחבר בקרוב למערכת החשמל המקומית ויחסוך מדי שנה זיהום בהיקף של 168 אלף טון פליטות של פחמן דו-חמצני.

מריוס אנטוני נגרו, מזכיר המדינה במשרד האנרגיה הרומני, בירך את היזמיות הישראליות שהקימו את הפרויקט שיחסוך זיהום אוויר ויסייע לרומניה לעמוד ביעדי הפחתה של 30% פליטות עד 2030.
אקונרג'י אנרגיה מתחדשת הינה חברה ציבורית נסחרת בבורסת תל אביב הפועלת בתחום הייצור והאגירה של אנרגיה מתחדשת. החברה נוסדה כחברה פרטית לפני 14 שנה והונפקה בבורסת תל אביב בשנת 2021. בבעלות החברה כיום צבר פרויקטים לייצור חשמל סולארי ורוח בהיקף כולל של 7.4GWו-1.4GWh של פרויקטי אגירה שנמצאים בשלבי פיתוח והקמה שונים לא כולל פרויקטים בסטטוס ייזום מקדמי בהספק כולל של כ-MW1,636 PV ורוח, וכן כ-MWh5,705 אגירה ששנת החיבור הצפויה שלהם היא החל משנת 2028 ואילך, במספר שווקים מרכזיים באירופה, בהם איטליה, ספרד, אנגליה, רומניה, פולין ויוון .
לחברה צוות בין-לאומי של כ-100 עובדים מתוכם כ-25 במטה ההנהלה בישראל, שהינם בעלי ניסיון רב שנים ומוניטין מוכח בייזום, פיתוח, מימון ורכישה, הקמה, חיבור וניהול של פרויקטי אנרגיה מתחדשת. משתפת פעולה אסטרטגית עם מספר גופי השקעה מובילים ובהם קרן התשתיות הצרפתית RGREEN וקבוצת הפניקס. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה