השוק

מניית ישראכרט ממשיכה לצלול: הראל תבטל את עסקת הרכישה?

בעקבות המלחמה, המניה של ישראכרט צנחה בשבוע האחרון ב-18% ושווי החברה ירד מ-3.3 מיליארד שקל ל-2.4 מיליארד שקל. לפיכך, עסקת רכישתה על ידי הראל, שאמורה הייתה להיסגר עד ה-12 בנובמבר, עשויה להתבטל, או לחילופין להידחות, כשהראל ככל הנראה תבקש הנחה
מערכת ice | 
מניית ישראכרט (צילום shutterstock)
מלחמת "חרבות ברזל" הגיעה היום (חמישי) ליומה ה-20 של לחימה. בעקבות כך, הכלכלה הישראלית חוטפת מכה קשה. כך למשל חברת ישראכרט, שהמניה שלה צללה ביום האחרון והפסידה לא פחות מ-10%. למעשה, מתחילת השבוע המניה של חברת האשראי צללה ב-18% וחטפה מכה קשה.
בעקבות כך, ב"כלכליסט" פורסם כי בעקבות הצניחה של ישראכרט והימים הקשים שעוד לפנינו, בשוק ההון חוששים שהעסקה לרכישתה על ידי הראל לא תצא בסופו של דבר לפועל. למעשה, בחודש מרץ האחרון אישרו בעלי המניות בהראל לרכוש את ישראכרט תמורת 3.3 מיליארד שקל. כעת, בעקבות הירידות החדות בבורסה בתל אביב, השווי של ישראכרט כבר ירד לשווי של 2.4 מיליארד שקל, ירידה ענקית של 900 מיליון שקל.
העסקה אמורה להיסגר ב-12 בנובמבר, אך עד כה לא ניתן אישור של רשות התחברות ועושה רושם שעד תאריך זה העסקה לא תיסגר, אם בכלל. על פי הדיווח, הראל לא יכולה לבקש לרכוש את ישראכרט בסכום נמוך ממה שנקבע תחילה עד ל-12 בנובמבר, כך שככל הנראה החברה תחכה ותבקש הפחתה במחיר העסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה