השוק

האקזיט הבא? קרן אייפקס רכשה בית חולים וטרינרי ב-24 מיליון דולר

לאחר השקעה של 21 מיליון דולר בגלובל-אי שמומשה ב-729 מיליון דולר, השלימה קרן אייפקס גיוס של 600 מיליון דולר נוספים ורכשה בית חולים וטרינרי ב-24 מיליון דולר. האם תצליח הקרן השנייה של אייפקס לעשות אקזיט בדומה לקרן הראשונה?
מערכת ice | 
השקעה (צילום pixabay)

האם קרן אייפקס בדרך להשקעה נוספת? בכלכליסט מדווחים כי קרן אייפקס ישראל השלימה לאחרונה גיוס של 600 מיליון דולר נוספים לקרן השנייה של החברה. כאשר בין המשקיעים בקרן: קרן הפנסיה של עובדי חברת חשמל, קרנות הפנסיה של המורים והגננות, ובעל השליטה בקבוצת רבוע כחול מוטי בן משה. עם המשקיעים הזרים נמנים ג'נרל אלקטריק, מריל לינץ' ופרטנרס גרופ. כזכור הקרן השנייה של אייפקס רכשה את חברת האי קומרס גלובל אי ועשתה עליו אקזיט ענק שמומשה בפי 35 מהרכישה.

את הגיוס לקרן השנייה החלה אייפקס לפני כשנתיים. שש שנים לאחר שהשלימה גיוס בשווי 500 מיליון דולר לקרן הראשונה. כאשר בקרן הראשונה השקיעו בן משה, ג'נרל אלקטריק וקרן עמיתים, בנוסף לבנק הפועלים ובנק לאומי. יש לציין כי למרות שעדיין לא סיימה את הגיוס, הקרן השניה כבר החלה לבצע השקעות בהיקף 60 מיליון דולר.

בין העסקאות אותה ביצעה: רכישת 70% מחברת זו-ארץ המייבאת מוצרי מזון ומוצרים אחרים לבעלי חיים תמורת 36 מיליון דולר. ההשקעה השנייה היא במרכז הרפואי חוות דעת שמספק שירותי טיפול רפואי ורדיולוגיה לבעלי חיים. המרכז מגדיר את עצמו כגדול בארץ וממוקם בכפר סבא. לעומת הקרן השנייה, הקרן הראשונה של אייפקס טרם השקיעה את כל הכסף שגייסה. היא ביצעה 10 השקעות של 450 מיליון דולר והשיג תשואה של פי 3.5 מהכסף אותו השקיעה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה