השוק

ביג בדרך להתפוצץ? הצעד הבא של ענקית הנדל"ן הישראלית

תאגיד מרכזי הקניות קנה את בית שבעה כוכבים בהרצליה ב-225 מיליון שקל, ותסייע בהוספה של יותר מ-100 יח"ד למתחם, לרבות אזור מסחר ומחלקה סיעודית. זוהי אינה טבילת האש הראשונה של החברה בשוק הדיור המוגן, והעסקה טעונה את אישור רשות התחרות
מערכת ice |  2
חי גאליס מנכ"ל BIG (צילום יח"צ)
ביג מרכזי קניות רוכשת מחברת בית הזהב את בית שבעה כוכבים בהרצליה בעלות של 225 מיליון שקל. מדובר בשווי הנכס נטו על פי ספרי החברה נכון לסוף 2022. חברת בית הזהב, בשליטת משפחת רובינשטיין ויונל כהן, הודיעה אמש (שלישי) על העסקה. נכון להיום, הנכס כולל כ-102 יח"ד, כאשר בית הזהב תקדם מהלך להרחבת הדיור המוגן ל-220 יח"ד. 
בית הזהב תביא בחשבון תוספת שטחי בנייה ליחידות הדיור ולמחלקה סיעודית, ובנוסף תגדיל את השטחים הציבוריים לטובת כלל הדיירים, שיכללו גם אזור מסחר. ההכנסות מבית שבעה כוכבים רשמו היקף של 20 מיליון שקל לאורך שנת 2022. בית שבעה כוכבים הוא אחד משני בתי דיור מוגן של חברת בית הזהב, כאשר השני הוא בית גיל הזהב בתל אביב. 
על פי "דה מרקר", ביג תשלם 169 מיליון שקל במעמד קבלת הנכס, כאשר היתרה תשולם עם קבלת היתר הבנייה להרחבת הנכס. חברת בית הזהב פועלת גם בבריטניה דרך חברת רבד הציבורית. בעקבות ההתפתחויות, מניית בית הזהב זינקה בכ-14% במסחר בבורסה בתל אביב. שווי השוק של החברה עומד כעת על כ-200 מיליון שקל. 
רשות התחרות נדרשת לאשר את העסקה. ביג נסחרת לפי שווי של כ-7.8 מיליארד שקל ונכנסה לפני פחות משנה לתחום הדיור המוגן. בדצמבר 2022 זכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל לרכישת קרקע בת 12 דונם להקמת 250 יח"ד מוגן וכ-3,000 שטח מסחר נלווה בעיר זיכרון יעקב. חברות כמו ביג מחפשות להתרחב לתחומי נדל"ן מניב נוספים מעבר לקניונים, מרכזים מסחריים ומשרדים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה שתמכה במחאה של האנרכיסטים
    אליהו 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאיפה יש להם כל כך הרבה כסף ????
    סגור
  • הם גם חכמים וגם חרוצים
    בוקר טוב 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתה עובד בזריעת רעל בטוקבקים
    סגור