השוק

כוכב הכרישים מתלהב בשידור: העסק הזה שווה מיליארדים

יזם שפיתח תוכנה שבנויה מפילטר חדשני מותאם גיל, מנוע חיפוש ורשת בינה מלאכותית שמעריכה את איכותם של התכנים, הצליח להדהים את זוהר לבקוביץ' שסגר איתו מיד לעיני הכרישים ההמומים: "אם אני צודק בתחושה שלי, אתה תהיה במיליארדים. אתה הולך להציק לגוגל ולכמה ענקים נוספים"
מערכת ice |  2
זוהר לבקוביץ' (צילום מסך קשת 12)
אם זהר לבקוביץ מחליט להמר בסטארט אפ ובטח כשהוא זאת אחרי שני משפטים בלבד של היזם, כנראה שמדובר באמת במשהו גדול., הכריש הקשוח והבררן מכולם, סגר אמש (שני) ב"הכרישים" של קשת 12 עסקה שהוא מאמין שתניב יום אחד מיליארדי דולרים ותפריע לחברות ענק כמו גוגל.
אמיר פלד היזם שעומד מאחורי "Time Economy", סיפר על המיזם שלו: "המיזם שלי יכול לתת לאנשים יותר זמן ויותר כסף, צמחתי מתחום ניהול המוצר. במשך 16 שנים תרמתי להצלחתם של למעלה מ-100 מוצרים בביוטק ובהייטק. כל המוצרים עליהם זכיתי לעבוד, הצליחו".

עוד אמר: "המיזם שאני מציג בפניכם הינו מנוע חיפוש שנקרא Navigate By Value. מטרתו לספק לאנשים זמן, איכות זמן וכסף. המערכת בנויה מפילטר חדשני מותאם גיל, מנוע חיפוש ורשת בינה מלאכותית שמעריכה את איכותם של התכנים. בעזרת המנוע נדע לא רק כמה זמן לוקח לצפות בסדרה, להאזין לפודקאסט או לקרוא כתבה, אלא כמה זמן, איכות זמן וכסף הם יכולים לתת לנו ומה יהיה ההחזר על ההשקעה שלנו".
לאחר מכו, הציב בקשה בגובה 500,000 שקלים בתמורה ל-10% מהחברה: "הפוטנציאל הוא לא פחות ממהפך. נפריד את האינטרנט לשניים: מה ששווה ומה שלא. לקוחות החברה יהיו ספקי תוכן גדולים. המיזם פונה לשוק האמריקאי, כשסימני מסחר בארצות הברית ובאיחוד האירופאי הוגשו והתקבלו. אני עוסק במיזם במשרה מלאה ובמימון עצמי ומתכוון להקדיש את חיי עד שהוא יצליח - והוא יצליח". לפתע, לבקוביץ החליט לא לחכות יותר מדי ואמר: "בשיא הפשטות: 500,000 השקלים שאתה רוצה תמורת שליש מהחברה, 33%. זו ההצעה היחידה והאחרונה שלי". 
דובי פרנסס נשאר ללא מילים: "אנחנו עושים את זה לא מעט עונות כבר. בכל העונות שעשינו, כשמאות רבות של יזמים נכנסו לפה, מעולם לא ראיתי את זהר מגיב ככה, מעולם לא ראיתי אותו נותן הצעה כל כך מהר, ועוד נדיבה יחסית בהתחשב לאיפה שנמצא הפרויקט. יש מצב שזהר הבין משהו שאנחנו לא הבנו. אני בחוץ ומקווה מאוד שתיקח את ההצעה של זהר". אך הוא גם הזהיר: "צפית בתוכניות שלנו בעבר? אל תעשה את זה איתו".
לבקוביץ מצדו טען: "אני לא נסוג, זו ההצעה שאני יודע לתת: בגלל המצב שאתה נמצא בו, כשזה כל כך התחלתי, ובגלל שהסיכון פה מטורף. אבל, אם אני צודק בתחושה שלי, אתה תהיה במיליארדים. אתה הולך להציק לגוגל ולכמה ענקים נוספים. נדע לשחות ביניהם ולכוון שזה יימכר די מהר. מצד שני, אם אני טועה - זה לא שווה כלום ולכן אני צריך את הביטחון באחוזים". השניים החליטו ללחוץ ידיים לעיני הכרישים המופתעים ולבקוביץ' הסביר: "המהירות זה כי אף אחד מאיתנו עוד לא יכול להבין את הפוטנציאל ולאן זה הולך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היזם, נראה בטוח בעצמו ומבטיח! ישר כוח
    מהנדס 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרעיון למוצר גאוני. נראה איך execution יבוא לידי ביטוי.
    סגור
  • 1.
    טקס בישבן
    מ. א 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציג את עצמו יותר אבו נפחא מכריש גם אם נתן ביס פעם למישהו . גאוותו עולה על כישוריו
    סגור