השוק

חברת החשמל בדרך לביהמ"ש העליון: עתירת או.פי.סי. במכרז אשכול נדחתה

השופט קובי ורדי קיבל את עמדת חברת החשמל כי ההצעה הקטנה משמעותית מהשווי המוערך תפגע בציבור ולא תשיג את מטרת המכרז - הוזלת חשמל. עמדת בנק הפועלים, שתמכה בזו של חברת חשמל, תרמה להחלטת השופט
מערכת ice | 
תחנת הכוח אשכול (צילום shutterstock, ויקיפדיה-Amos Meron)
השפוט קובי ורדי דחה את עתירת OPC אנרגיה וקרן נוי בגין פסילת המכרז על תחנת הכוח אשכול על ידי חברת חשמל. ורדי קיבל את עמדת חברת החשמל, שגם נתמכה על ידי בנק הפועלים, כי קבלת ההצעה של או.פי.סי., הנמוכה משמעותית מהשווי המוערך, תפגע בסופו של דבר במטרת המכרז - שהיא הוזלת מחירי החשמל.
למי שלא עקב, נזכיר את הפרקים הקודמים. בחודש יוני, חברת דליה אנרגיה, חברת הבת של משק אנרגיה, זכתה במכרז של חברת החשמל על תחנת הכוח אשכול, לאחר שהעמידה הצעה מדהימה בגובה 12.4 מיליארד שקל. ההצעה הייתה גבוה משמעותית מהשווי המוערך של התחנה, שעומד על כ-9 מיליארד שקל.
לא רק זה, ההצעה השנייה בטבעה, של OPC אנרגיה (בבעלותו של עידן עופר) וקרן נוי, עמדה על 7 מיליארד שקל בלבד. כמעט מיד עם פרסום תוצאות המכרז, חברת תעבורה, שהייתה שותפה להצעה של דליה, פרשה מהשותפות ובכך לדליה לא הייתה את האפשרות לעמוד בסכום ההצעה. באופן עקרוני, דליה הייתה אמורה להיענש על ידי קנס כבד והזכייה הייתה עוברת ל-OPC. אך זה לא מה שקרה. מכיוון שההצעה של OPC הייתה נמוכה משמעותית מהשווי המוערך, בחברת החשמל החליטו לפסול את המכרז ולהוציא אחד חדש, עם הצעת מינימום של 9 מיליארד שקל.
ב-OPC זעמו על ההחלטה, פתחו במלחמה תקשורתית כנגד חברת חשמל ואף עתרו לבית משפט לעניינים מנהליים בתל אביב. היום (חמישי), השופט קובי ורדי דחה את העתירה. הוא קיבל את עמדת חברת החשמל כי ההצעה הקטנה משמעותית מהשווי המוערך תפגע בציבור ולא תשיג את מטרת המכרז - הוזלת חשמל. עמדת בנק הפועלים, שתמכה בזו של חברת חשמל, תרמה להחלטת השופט ורדי.
בנוגע להצעה של דליה אנרגיה, ורדי אמר כי "לא מדובר בהצעה תכסיסנית או רשלנית, אלא בהצעה אמיתית וכנה ושהסיבה היחידה לנסיגת דליה וחזרתה ממנה היא היעדר היכולת לממנה שנולדה כתוצאה מהפער של יותר מ-5 מיליארד שקל מהצעתה של OPC -קרן נוי". על פי המסתמן, OPC, לצד קרן נוי, צפויים לעתור לבית המשפט העליון.
עו״ד אהרן מיכאלי, ממשרד גולדפרב זליגמן, שייצג את דליה בעתירה: ״קיבלנו בסיפוק רב את פסק דינו המקיף והיסודי של בית המשפט. בית המשפט קיבל את טענותיה של דליה כי היא פעלה באופן תחרותי, מקצועי ובתום לב ואשרר את החלטת ועדת המכרזים שנתקבלה בהסתמך על חוות דעת מומחים ולאחר שביצעה תהליך מקצועי וסדור. החלטת בית המשפט פותחת פתח למיקסום התמורה בעבור מכרז אשכול, לטובת הציבור הישראלי כולו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה