השוק

הדולר שבר שיא של שנים: הדרך נפתחה ל-4 שקלים

הנאום הלוחמני של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הביא להפנמה מהירה בשוק ההון שפשרה הנוגעת לחקיקה המשפטית רחוקה הרבה יותר ממה שחשבו בתחילת השבוע ומכאן הדולר שוב מזנק בשיעור חד של יותר מ-1.2%
ניצן כהן |  1
הדולר מזנק (צילום freepik)
המסחר במט"ח מתנהל היום כשהדולר מזנק ביותר מ-1.2% ונסחר ברמה של 3.84 שקל. נזכיר כי ב-3.81 שקל הייתה התנגדות חזקה ורמת ההתנגדות הבאה בתור הייתה ב-3..84 שקל. בשוק המט"ח אומרים הבוקר שלאחר שהדולר שבר את מחסום ה-3.84 שקל נפתחה לו הדרך לרמה הבאה של ה-4 שקלים וזה הופך את הסיפור של הכלכלה הישראלית לסיפור מסוג אחר לגמרי.
עכשיו נסביר לרגע את הדברים. רמות התנגדות שהדולר שובר חדשות לבקרים הן בעיקר רמות פסיכולוגיות וזה אומר שאם במערך הכספים של פירמה בוצעו גידורים או התחייבויות ברמה מסוימת שנקבעה מחישוב כלכלי, עד כמה שניתן לעשות את זה בתנאי חוסר הוודאות הנוכחיים, הרי ששבירה של מחסום פסיכולוגי אחד אחרי השני יכול לייצר מצב בו הפירמות או שיתקשו לעשות עסקים או לחילופין לא יישארו עם מט"ח וימירו בדיוק את הסכומים שהם צריכים "להעביר את החודש" וזו פגיעה כלכלית משמעותית בכלכלה.
מעבר לכך צריך לזכור שהשבוע בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, מה שהיה מגולם בשווקים אבל מעבר לכך האמירות החד משמעיות של הנגיד, פרופ' אמיר ירון, הצביעו על כך שפרמיית הסיכון כל הזמן עולה והיא יוצרת לחצים אינפלציוניים שיחייבו במעלה הדרך תגובה של בנק ישראל בעיקר דרך הריבית.
נסיים בגורם שהביא הבוקר להתחזקות המשמעותית של הדולר וזה היה הנאום של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שאיים אתמול במשבר חוקתי אם הבג"ץ יעשה את מלאכת השפיטה כפי שהוא רואה אותה וזאת שבוע אחד בלבד לפני הדיונים על חוק הנבצרות וביטול עילת הסבירות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תענוג!!!
    מישהו 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה סימן מאוד חיובי!!! בתקווה שאין בלופים אצל הנגיד ועוזריו. בקרוב לשער 5!!! אמן!!!
    סגור