השוק

מניית רמי לוי התרסקה ותיקנה - הטעות בדו"חות שהובילה לבלאגן

טעות שנעשתה במערך הכספים של רמי לוי הביאה לכך שלא נרשמו הוצאות שהיו אמורות להשפיע על עלות המכר; הדו"ח תוקן וההוצאות התווספו לדו"חות הרבעון השני ומשכך אין השפעה על הדו"ח הכולל למחצית הראשונה של השנה
ניצן כהן | 
רמי לוי (צילום יחצ, shutterstock)
טעות במערך הכספים של רמי לוי הביאה לכך שלא נרשמו הוצאות ברבעון הראשון של השנה שהיו אמורות להשפיע על עלות המכר. הדו"חות תוקנו והוצגו מחדש כשההוצאה עצמה נרשמה ברבעון השני של השנה ומשכך, אומרים ברמי לוי, אין השפעה על דו"חות המחצית הראשונה של השנה.
בשורה התחתונה הרווח של רמי לוי גדל ברבעון הראשון של השנה כתוצאה מהטעות ב-45 מיליון שקל אולם התקזז לאחר מיכן ומכאן העיוות בהצגת הדו"ח ברבעון הראשון של השנה.
על פי רמי לוי מדובר בטעות שנובעת מעיתוי רישום ההוצאה והיא אינה משפיעה על ההון העצמי של החברה כמו גם על איתנותה הפיננסית. הטעות התגלתה, כאמור, במהלך בדיקה שגרתית במערך הכספים של החברה והתיקון התבצע תוך ליווי של עורכי הדין ורואי החשבון של החברה.

באופן עקרוני ההטענות כללה רישום של יתרות סגירה בכרטסות הנהלת החשבונות אצל מספר ספקים של החברה. הרישום התבצע בפועל ברבעון השני אולם היה צריך להירשם ברבעון הראשון. כך שלמעשה לטענת לוי, ההוצאה נרשמה רק לא בעיתוי הנכון ומכאן שאין השפעה על החברה להוציא ההצגה של ההוצאה בעיתוני הנכון שלה.
ברמי לוי אומרים היום שמדובר בטעות אנוש ולא היה גורם עלום או ניסתר שניסה להפריע לפעילות שוטפת של החברה ומכאן שאין השפעה עליה להוציא המבוכה.

מניית רמי לוי היום. הירידה החדה לאחר שהתגלתה הטעות, והתיקון לאחר שהתברר שאין השפעה על הדו"ח
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה