השוק

בית ההשקעות 'מיטב' מתכנן להנפיק את פעילות 'מיטב טרייד'

'מיטב טרייד' היא אחת מהפעילויות הרווחיות של מיטב והיא משמשת כלי למסחר בבורסה בעמלות נמוכות; הפדיונות בקרנות הנאמנות המסורתיות הביאו את בית ההשקעות לאובדן הכנסה של 3 מיליון שקל ברבעון השני
ניצן כהן | 
אילן רביב מנכ"ל מיטב דש (צילום רמי זרנגר יחצ)
בית ההשקעות 'מיטב' פועל להנפיק את 'מיטב טרייד' שהיא למעשה פלטפורמה למסחר עצמאי בבורסה שנחשב לאלטרנטיבה לפעילות המקבילה בבנקים בעיקר בגלל העמלות הנמוכות שהפעילות הזו גובה. הנפקה של 'מיטב טרייד' יכולה להיות מעניינת בעיקר בגלל שבתקופה הזו אין כמעט בכלל  הנפקות של מניות, בעיקר בגלל העצבנות בשווקים.
כך או אחרת, בית ההשקעות מיטב פרסם את הדו"חות לרבעון השני של השנה ומהם עולה כי היקף הנכסים המנוהלים בחברה גדל ל-244.5 מיליארד שקל לעומת 221 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. כלומר עלייה של כ-23 מיליארד שקל בנכסים המנוהלים.
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו בכ-322 מיליון שקל, עליה של כ-12%, בהשוואה להכנסות של כ-288 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה בתקופת הדוח מיוחסת להגידול בהכנסות מניהול קופות גמל ופנסיה של הקבוצה, הכנסות חבר הבורסה ומהכנסות מימון בגין אשראי חוץ בנקאי.
ה-EBITDA המנוטרלת ברבעון השני של שנת 2023  הסתכמה בסך של 102 מיליון שקל, עליה של 40% בהשוואה לכ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נובעת מעלייה בתוצאות במגזר הגמל והפנסיה וחבר הבורסה. הרווח התפעולי לרבעון השני לשנת 2023 הסתכם בכ-76 מיליון שקל, בהשוואה לכ-58 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-31%.
הרווח הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-63 מיליון שקל, בהשוואה לכ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מעלייה ברווח התפעולי ובהכנסות אחרות אשר כוללות רווח בסך של כ- 39 מיליון שקל שרשמה החברה משינוי בשיעור החזקה בליקווידיטי כתוצאה מהשלמת סבב גיוס נוסף בליקווידיטי. 
היקף נכסי קופות הגמל והפנסיה שבניהול החברה בסוף חודש יוני עלה בכ-19% לכ-106 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-89 מיליארד שקל בתום הרבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ברבעון השני לשנת 2023 במגזר חיסכון ארוך הטווח הסתכמו לסך של כ-114 מיליון שקל לעומת סך של כ-100 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מגידול בהיקף הנכסים הממוצע, מעלייה בשיעור דמי הניהול הממוצע ומגידול בהפקדות בקרנות הפנסיה של החברה.
הכנסות מגזר חיסכון שוטף הסתכמו ברבעון השני לשנת 2023 בכ-84 מיליון שקל, לעומת סך של כ-87 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מירידה בהיקף הנכסים המנוהל, בעיקר לאור פדיונות בקרנות המסורתיות. ההכנסות ברבעון השני במגזר חבר הבורסה הסתכמו בכ-40 מיליון שקל לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מגידול בכמות לקוחות המגזר ובהכנסות המימון.
ההכנסות ברבעון השני במגזר האשראי החוץ בנקאי הסתכמו לסך של כ-62 מיליון שקל לעומת כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה פועלת בתחום באמצעות 3 חברות שונות הפועלות בתחומים שונים בארץ ובחו"ל והעלייה נובעת בעיקר מעלייה בהכנסות פנינסולה (אשראי לחברות קטנות ובינוניות בארץ) ומיטב מימון (אשראי ללקוחות פרטיים בארץ).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה