השוק

אלביט מערכות ברבעון חלש: ירידה של 23% ברווח נקי

יצרנית מערכות הנשק אלביט אשר עובדת באופן הדוק עם גופי הביטחון, סיכמה את הרבעון השני של השנה עם נתונים מעורבים. עלייה של 11.5% בהכנסות אל מול ירידה של 23% ברווח הנקי.

מערכת ice | 
בוצי מכליס מנכ"ל אלביט (צילום ישראל סאן, יחצ, shutterstock)
יצרנית מערכות הנשק אלביט סיכמה את הרבעון השני עם נתונים מעורבים. לצד צמיחה מרשימה של 11.5% בהכנסות ל-1.5 מיליארד דולר נרשמה ירידה של 23% ברווח הנקי, שהם 62 מיליון דולר.
הרווח התפעולי של החבה ירד ברבעון השני בכ-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-101.5 מיליון דולר. לעומת זאת הרווח הגולמי שלה גדל לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-372 מיליון דולר שהם 26.5% מההכנסות.
בנוסף לכך, צבר ההזמנות של החברה צמח ב-2 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל ל-16.1 מיליארד דולר. רוב הצבר של החברה מיועד לאספקה ללקוחות בחו"ל ומחציתו מיועד לאספקה במהלך השנה הנוכחית ובשנת 2024.
החברה טוענת כי היא ערוכה באופן מיטבי מבחינת צבר ועל כן היא יכולה בקלות להמירו למכירות. החברה מדווחת על שורת עסקאות בארץ ובעולם שהמרכזית שבניהן הינו הסכם בהיקף של מעל 400 מיליון דולר עם משרד ההגנה הרומני. במסגרת ההסכם תספק החברה מערכות של מלטי"ם טקטיים. מדובר על ההזמנה הראשונה ממשלת רומניה. בנוסף לאלו דיווחה החברה על עסקאות עם צה"ל ועם מדינה זרה נוספת בהיקף כולל של 210 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה