השוק

המשבר בנדל"ן: נמשכת הירידה בהיקף המשכנתאות, הקונים נעלמים מהשוק

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש יולי ממשיך שוק הנדל"ן להתבוסס לתוך משבר; מהנתונים עולה כי בחודש יולי צמצמו הבנקים עוד יותר את היקף המשכנתאות שנתנו וזה כבר חודש שלישי רצוף שהיקף המשכנתאות תקוע ברמות הנמוכות
ניצן כהן |  7
משכנתא בישראל (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
המשבר בשוק הנדל"ן: מנתוני בנק ישראל עולה שבחודש יולי המשיך שוק הנדל"ן להתבוסס במשבר אליו נקלע. מהנתונים עולה כי בחודש יולי העמידו הבנקים משכנתאות בהיקף כספי של 6.4 מיליארד שקל רמה נמוכה עוד יותר מחודש יולי אז נתנו הבנקים 6.5 מיליארד שקל בלבד.
עכשיו נסביר שלירידה בהיקף המשכנתאות שהבנקים נותנים יש מספר הסברים אבל ההסבר המרכזי הוא העובדה שהריבית עלתה וממשיכה לעלות כשהבנקים מוסיפים לריבית בנק ישראל גם את תוספת פרמיית הסיכון של הכלכלה הישראלית (באדיבות חוקי המהפכה המשפטית) וזה אומר שבריבית הגבוהה שיש כרגע בשוק בסימולציות של הבנקים יותר מידי משקי בית נופלים בחיתום ומכאן הבנקים לא מסכימים להעמיד להם משכנתא.

היעדר המשכנתאות החדשות הוא בשורה טובה למי שיש לו כסף וכן יכול לקחת משכנתא בריבית הזו ובשורה עוד יותר טובה למי שאין לו כסף ולכן הבנק לא מעמיד לו משכנתא שתהפוך את חיי היום-יום שלו לבלתי אפשריים.
עכשיו מנקודת המבט של הקבלנים הרי שאנחנו דברים על מצב בו ירידה בהיקף ביצועי המשכנתאות גורמת ללקוחות להיעלם מהשוק וזה אומר שהמכירות באתרי הבניה נעלמות והקבלנים שיש להם חובות לא מבוטלים למערכת הבנקאית צריכים או להכניס את היד לכיס ולהביא כסף מהבית. או למכור פרוייקטים שלמים או להתחיל להוריד מחירים וכאן יש בעיה כי עלולים לעבור להפסדים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    איזו כתבה מגמתית!
    אחת 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא מה שבנק ישראל תכנן שיקרה?????? העלו את הריביות כדי שהשוק יצטנן ואנשים יפסיקו לקנות! אז מה כל הבלבולי שכל על מדאיג?!
    סגור
  • 5.
    מעולה
    מולייר 08/2023/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    טוב מאד צריך להפסיק לרוץ לקחת משכנתאות מטורפות ולהוך לעבד עד סוף החיים לא לקנות מבעלי ההון החזירים עד שיפשטו אגל אמן.
    סגור
  • 4.
    בית שמש
    נעים 08/2023/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אנחנו חיים במדינה של משוגעים דירה בבניין בבית שמש דירה בת 60 שנה עולה 160000זה פשוט טירוף על מה ולמה אנחנו חיים במדינה משגעת די כבר מספיק אנשים רוצים לחיות לא למות כול החיים עובדים בשביל משכנתא די כבר מספיק אנחנו עבדים של המדינה
    סגור
  • 3.
    לא יקרה
    Gg 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Lo
    סגור
  • 2.
    קבלנים לא מפסידים
    מפיסטו 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אם הקבלנים תקועים עם דירות יש להם אלטרנטיבות . נם יכולים להוציא כסף מהרווחים שהצתברו להם בתקופת הבום והחזיר את החובות לבנקים . הם גם יכולים להוריד את המחירים של הדירות העומדות למכירה ב 10 אחוז ועדיין ירוויחו 10 אחוז על מכירת הדירה . אני לא דואג לקבלנים
    סגור
  • 1.
    המהפכה המשפטית
    צחי 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כתבה מטעם, במקום לכתוב לעניין דוחפים פוליטיקה. אגב לא מדובר על שום מהפכה, בסך הכל להקטין את הדיקטטורה של בג״צ.
    סגור
  • בול! (ל"ת)
    אחת 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור