השוק

S&P העלתה את הדירוג של סלקום אחרי 12 שנה: זו הסיבה

לראשונה ב-12 השנים האחרונות, דירוג חברת סלקום עלה ל-ilA+ על ידי חברת הדירוג מעלות. זו הסיבה לכך
מערכת ice | 
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום (צילום סיוון פרג', shutterstock)
חברת S&P מעלות מעדכנת היום (ראשון) את דירוג חברת סלקום ל-'ilA+'. למעשה, זו הפעם הראשונה ב-12 השנים האחרונות שמעלות מעלה לסלקום דירוג.
על פי מעלות, הסיבה להעלאת הדירוג של סלקום מתבצעת לאור העובדה שהחברה המשיכה להציג שיפור ביחסי הכיסוי וברווחיות בשנת 2022. מעלות עוד צופה כי בשנת 2023 וכן בשנת 2024 סלקום תמשיך להציג יחסים פיננסיים ההולמים את הדירוג במרווח יציב, קרי יחס מתואם חוב ל-EBIDTA של 3.0x-2.0x ורווחיות של כ-25%.
תחזית הדירוג נתמכת גם בגידול ההדרגתי במספר מנויי הסיבים ודור 5 בסלולר, התורם לשימור מעמדה התחרותי בשוק תקשורת. חברת מעלות מציינת כי העלאת הדירוג של סלקום נובעת בעיקר מהשיפור המתמשך שחל ביחסי הכיסוי וברווחיות של החברה, אשר לפי הערכתה הוא בר- קיימא למרות התחרות בכל תחומי מגזר התקשורת, המביאה ללחץ על המחירים.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "אנו שמחים על הבעת האמון של מעלות בסלקום, בייחוד בעת הנוכחית. העלאת הדירוג היא גם לנוכח העובדה כי האסטרטגיה שהחלנו בשנת 2022, נושאת פרי: צמיחה בכל הפרמטרים וביסוס יציבותה הפיננסית של סלקום, לצד שביעות רצון רבה מצד לקוחותינו.
עוד הוסיף כי "העלאת הדירוג, לצד צעדים משמעותיים נוספים, יתנו לנו רוח גבית להמשיך ולפעול בשנה הקרובה בהתרחבות בתחומי הסיבים, הסלולר, המשך השקעה נרחבת בתשתיות ולהמשך הקטנת החוב ועלויות החוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה