השוק

האחים נקש מתקרבים למיזוג ארקיע: יחזיקו בכ-40% מהמניות

ארקיע צפויה להיכנס בקרוב כחברה ציבורית למסחר בבורסה, והמהלך מגיע לצעדיו האחרונים. לאחר שוועד העובדים ודירקטוריון טכנופלס יתנו אור ירוק, בעלי ארקיע יחזיקו 60% ממניות החברה עם אפשרות להגדיל אותם ל-75%
איתן לויטס |  1
האחים נקש (צילום אביב חופי, פייסבוק/ארקיע, iStock)
לאחר הדיווח בסוף 2022 על מיזוגה של חברת התעופה ארקיע עם שלד בורסאי, כעת המהלך מגיע לשיאו ובימים הקרובים צפויה החברה של האחים נקש (70%) להיכנס כחברה רשומה בבורסה.
חוץ מהאישור של דירקטוריון ארקיע, שעל פי 'כלכליסט' הגיע בשבוע שעבר, המהלך דורש אישור של ועד עובדי החברה, שמחזיק ב-30% מהמניות. כמו כן, עוד לא ניתן אישור של דירקטוריון החברה המתמזגת, טכנופלס ונצ'רס. 
טכנופלס ונצ'רס, חברת השקעות בורסאית, חתמה בדצמבר 2022 על מזכר הבנות עם ארקיע במסגרתו תרכוש את מניות ארקיע, כנגד הקצאת מניות של טכנופלס כך שבעלי המניות של ארקיע ערב המיזוג וכן צדדים שלישיים אחרים, יחזיקו לאחר המיזוג ב-76% מהון המניות המונפק והפרע של טכנופלס. אולם לאחר משא ומתן ממושך, הוחלט שבעלי ארקיע יחזיקו בתחילה 60% ממניות החברה הממוזגת, עם אפשרות להגיע עד 75%, מה שמשאיר כרגע לאחים נקש כ-42% ולעובדי החברה כ-18%, לפחות בתור התחלה.
ארקיע היא חברת תעופה ותיירות ישראלית בעלת פעילות פנים ארצית ובינלאומית, ומחזיקה בצי של 7 מטוסים. בכניסתה הצפויה לבורסה, תהפוך לחברת התעופה הציבורית השלישית בישראל, אחרי אל-על של קני רוזנברג, וישראייר של רמי לוי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יותר משישראל שמרו את השבת השבת שמרה על ישראל (ל"ת)
    גיא קולק 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור