השוק

היועץ המשפטי של האוצר מתנגד למינוי של סמוטריץ' לרשות לני"ע

אסי מסינג מתנגד למינוי של ספי זינגר ליו"ר הרשות לניירות ערך, בטענה שמדובר במינוי בעייתי ובהיעדר כישורים מתאימים, ניסיון וכן הלאה; מסינג מסר את עמדתו לוועדת המינויים

ניצן כהן |  2
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אסי מסינג, היועץ המשפטי של משרד האוצר מתנגד למינוי של ספי זינגר לתפקיד יו"ר רשות ניירות ערך. מלכתחילה המינוי הזה היה בעייתי בשל אלמוניותו של זינגר והיעדר ניסיון בדרגים המתאימים שיכשירו אותו לתפקיד המרכזי הזה בחיים הכלכליים בישראל. מסינג העביר את  עמדתו לוועדת המינויים וטען כי לזינגר אין את הניסיון המתאים ואת הכישורים לנהל את הרשות לניירות ערך.
נזכיר כי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מינה בחודש שעבר את זינגר לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך במקומה של ענת גואטה שסיימה קדנציה מוצלחת. זינגר הוא עו"ד שותף במשרד הרצוג פוקס נאמן שכיהן בעברו במחלקת יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. זינגר לא כיהן בתפקיד בכיר במשרד המשפטים ולא הוביל מהלכים משמעותיים אלא לקח חלק בגיבוש חוק חדלות פירעון שאין לו כל קשר לעבודת הרשות לניירות ערך.

גם כהונתו של זינגר במשרד עורכי דין פרטי לא כללה פעילות שהפכה אותו לגורם שיכול להוביל תהליכים מורכבים הקשורים בתחומי דיני ניירות ערך ו/ או חוק החברות וזה משמעותי כי זו ליבת עבודת הרשות לניירות ערך.
המינוי של זינגר גרם להרמת גבות במערכת הכלכלית הישראלית בעיקר בשל המרכזיות של הרשות לניירות ערך בחיים הכלכליים. במערכת הבנקאית למשל מעולם לא ניהלו עם זינגר כל אינטרקציה בטח לא בדרגים הבכירים וכך גם לא ברשות לניירות ערך או ברשות המסים ומכאן לא הייתה כל יכולת לקבל סוג של חוות דעת מהשוק מהפרטי על יכולותיו בתחומים עליהם מעוניין סמוטריץ' שהוא יופקד.
אסי מסינג שהבין מהר מאוד מה קורה כאן החליט להתנגד למינוי ואף הציג את עמדתו בפני ועדת המינויים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה מה יש, קשור לשלטון ולא להגיון (ל"ת)
    דוד 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הזייה
    הזייה 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזייה. לברוח מהארץ
    סגור