השוק

סטארט-אפ ניישן חושף נתונים מדאיגים: כמה סטארטאפים העבירו כספים מישראל?

חברת סטארט-אפ ניישן סנטרל ערכה לאחרונה סקר בקרב חברות היי־טק מקומיות ומשקיעים בצל המשך חקיקת הרפורמה המשפטית והגעתה לשיא בימים הקרובים. ממצאי הסקר מציגים כי 68% מהחברות החלו לפעול כדי להעביר את מרבית פעילותן מהארץ
מערכת ice | 
סטארטאפים (צילום unsplash)
חברת סטארט-אפ ניישן סנטרל ערכה לאחרונה סקר בקרב חברות היי־טק מקומיות ומשקיעים בצל המשך חקיקת הרפורמה המשפטית והגעתה לשיא בימים הקרובים. הסקר המדובר נערך בתאריכים 18-19 ביולי כלל 734 מומחים שייצגו 521 חברות, ובהם היו 119 משקיעים.
בתחילת הסקר החברה מבהירה כי מטרתה לבדוק כיצד החברות מתייחסות לחקיקה וכיצד הן פועלות במגזר העסקי בהתאם אליה, אך הובהר כי לא ניתן להפריד את המגמות הללו ממגמות אחרות שנוגעות במצב הכלכלי העולמי, האינפלציה והפיטורים בחברות.
עיקר הממצאים מציגים כי 68% מחברות הסטארט-אפ הישראליות החלו לפעול במישור החוקי והכלכלי כדי להעביר כספים ומשרדים לחו"ל, כדי לעשות רילוקיישן לעובדים וכדי לקיים גלי פיטורים. כמו כן, 22% מהחברות דיווחו שהן החלו לגוון במיקומים בהן הם שומרות את הכספים שלהם בחו"ל, ו-37% מהמשקיעים דיווחו שהחברות שלהם משכו כספים והעבירו אותם לחו"ל.
בפרט נמצא כי 29% מהחברות מתכננות בעתיד הקרוב להעביר את עצמן לחו"ל, ו-8% כבר עשו זאת. 67% מהמשקיעים שוקלים לעבור להשקיע חברות מחו"ל, או כבר עושים זאת. 65% מהמשקיעים אף רואים כי יש סימני התאוששות בשוק האמריקני, אך בישראל רק 12% מעידים על סימנים כאלו.
מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל, אבי חסון, מסר: "חברות ומשקיעים נוקטים בצעדים אקטיביים להרחקת הפעילות מישראל והתנהגות זו עלתה משמעותית בשלושת החודשים האחרונים. לגבי מגמות כמו רישום חברה בחו"ל או השקת סטארט-אפים חדשים מחוץ לישראל, את אלו יהיה קשה להפוך. כארגון עם משימה לחזק את תעשיית הטכנולוגיה בישראל, מחובתנו לחלוק את הנתונים הללו עם מקבלי ההחלטות בישראל ולתת תמונת מצב עדכנית עם התפתחותן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה