השוק

היסטוריה בשוק ההון: כלל ביטוח רכשה מניות הפועלים משרי אריסון

סופו של עידן: שרי אריסון ירדה מתחת לרף ההחזקות של ה-5% בבנק הפועלים והיא כבר לא בעלת עניין בבנק; אריסון קיבלה את מניות בנק הפועלים בירושה מאביה שרכש את המניות באחת מעסקאות הענק בכלכלה הישראלית
ניצן כהן | 
שרי אריסון (צילום פייסבוק/ שרי אריסון)
היסטוריה נרשמה היום בשוק ההון כששרי אריסון ירדה מתחת לרף ההחזקות של ה-5% בבנק הפועלים. הרוכשת של חבילת המניות היא כלל ביטוח שנמצאת בתקופה האחרונה במסע רכש אגרסיבי בשוק ההון המקומי.
אם כן, בסופו של יום רכשה כלל ביטוח 10 מיליון מניות משרי אריסון שירדה תחת לרף ההחזקות של ה-5% והיא כבר לא בעלת עניין בבנק. במסגרת העסקה רכשה כלל ביטוח את המניות בתמורה כוללת של 336 מיליון שקל שמשקפים מחיר מניה של 33.6 אגורות.

נזכיר כי אביה של שרי אריסון, טד אריסון, רכש את השליטה בבנק הפועלים אי שם לפני כעשרים שנה לאחר שהבנק הולאם (כמו שאר הבנקים בישראל) לאחר משבר ויסות מניות הבנקים במסגרתו דחפו ראשי הבנקים את הציבור לרכוש מניות של הבנקים עד שאלה יצאו משליטה והבנקים עצמם קרסו מה שחייב את המדינה להלאים אותם בתהליך שלא קרה מאז (אמצע שנות ה-80).
לאחר כמעט 10 שנים בהם היה בנק הפועלים בבעלות המדינה (כמו גם דיסקונט ולאומי) הוציאה המדינה את הפועלים למכירה במסגרתה רכש טד אריסון (אביה של שרי אריסון) את מניות המדינה והפך לבעל השליטה בבנק הפועלים.
לאחר פטירתו של טד אריסון הוא הוריש בין שאר הנכסים שלו את מניות בנק הפועלים לשרי אריסון שהחליטה לפני מספר שנים לממש את החזקותיה בבנק וקיבלה היתר מבנק ישראל לוותר על ההיתר השליטה ולהוציא את מניות הבנק למכירה.
מבחינת כלל ביטוח הרי שאנחנו מדברים על עסקה מעניינת מאחר ובנק הפועלים נחשב בתקופה האחרונה לבנק שמנוהל בצורה הטובה ביותר מבין הבנקים הגדולים (להוציא בנק מזרחי שלא עבר משבר ניהולי כמו בנק הפועלים ויש בו רצף ניהולי כבר שנים רבות). הבנק מנוהל על ידי דב קוטלר בצורה מעניינת כשמחד הוא נחשב לשמר מאוד ומכאן אינו חשוף למשבר בשוק הנדל"ן מעבר לחלקו בשוק המשכנתאות (מדובר על חשיפה לקבלנים ממונפים מידי)  ומאידך הוא פעיל מאוד בתחום משקי הבית ושוק ההון, תחומי רווחיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה