השוק

מזרחי טפחות על ירידת האינפלציה: "ההסתברות להעלאת הריבית גבוהה"

עליית האינפלציה השנתית בארה"ב האטה ל-3% בחודש שעבר, על פי מדד המחירים לצרכן האחרון שפורסם ביום רביעי. זוהי ירדה חדה מיוני אשתקד, כאשר האינפלציה זינקה ל-9.1% - הקצב השנתי המהיר ביותר מאז נובמבר 1981
מערכת ice |  3
וול סטריט (צילום flickr/ Dan Nelson)
עליית האינפלציה השנתית בארה"ב האטה ל-3% בחודש שעבר, על פי מדד המחירים לצרכן האחרון שפורסם ביום רביעי. זוהי ירדה חדה מיוני אשתקד, כאשר האינפלציה זינקה ל-9.1% - הקצב השנתי המהיר ביותר מאז נובמבר 1981. 
"ירידת מחירי האנרגיה במהלך השנה האחרונה דוחפת את האינפלציה בארה"ב כלפי מטה, לשפל של יותר משנתיים", אמר יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי בחדר המסחר של בנק מזרחי טפחות. "ללא אלה, וללא תרומת מחירי המזון החיוביים, אינפלציית הליבה נותרת גבוהה משמעותית, אבל מפתיעה מטה אף ברמה ניכרת יותר, ברמת 4.8%. גם פה, ניכרת התמתנות של מחירי המוצרים הסחירים, ובפרט, מחירי המכוניות המשומשות, אשר מאבדות כ-0.5% במהלך החודש, לאחר שני חודשי עליות.
 
"למרות התמתנות האינפלציה, בשלב הנוכחי, שווקי הריביות בארה"ב ממשיכים לתמחר הסתברות של כ-85% להעלאת ריבית על ידי הפד, בעוד שבועיים. אנו רואים את התוצאה הזו כנתמכת בעיקר על ידי שוק התעסוקה בארה"ב, אשר נתפס כהדוק, לאור שיעור האבטלה הנמוך, והמספר הגבוה של המשרות הפנויות.
"מנגד, אם מסתכלים על הרכב האינפלציה עצמה, ראוי להתמקד במחירי השכירות, אשר ממשיכים לבסס את עצמם בתור הרכיב העיקרי באינפלציה, כולל בסעיפי הליבה, ונתמכים כמובן דווקא על ידי הריביות הגבוהות. עד כה, עקב המצב ההדוק בשוק התעסוקה, זה לא התפתח לכדי דיון ציבורי נרחב בארה"ב, בדבר הצורך בהמשך העלאות הריבית, במצב כזה, ולראייה ציפיות הריבית בשוק. היום מתוכננים נאומים על ידי כמה מחברי מועצת הנגידים של הפד. ונעריך כי נזכה לחידוד השאלה בדבר הצורך בהעלאה כאמור.
"למרות זאת, כפי שהיה ניכר בהודעת הריבית האחרונה אצלנו, נראה כי בנק ישראל ממוקד ברגע זה יותר באינפלציה המקומית, מאשר בהתפתחויות בארה"ב. ונתוני האינפלציה המקומיים ביום שישי הקרוב, יסמנו להערכתנו אבן דרך משמעותית יותר לקראת ההחלטה הבאה אצלנו, בתחילת ספטמבר".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מדד
    יאיר 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד כלכלנים כמוכם ואבדנו בחיים אתם לא מדייקים
    סגור
  • 2.
    רק רפורמה על הפרצוף של האשכנזים ה00מולאנים
    בני 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוטמן זה מלך !!!
    סגור
  • 1.
    בנק מזרחי טועה
    רואה חשבון 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנגיד לא יודע כלום מהחיים שלו, הוא מעתיק את הכול מארה"ב, כמו ילד במבחן קשה... והרי הראיה...הגמגום שלו כשנשאל בערוץ 14 איזה נזק יכול להיגרם עקב החקיקה...
    סגור