השוק

חדשות רעות לנחום ביתן: זלקינד לא ירכשו את חלקו בקרפור

לאחר שנכשלו במציאת שותף שירכוש את חלקו של נחום ביתן בקרפור, האחים זלקינד הודיעו לביתן כי לא יממשו את האופציה לרכוש את החלק שלו ברשת. זה מה שהאחים יידרשו לעשות כעת
מערכת ice |  1
נחום ביתן (צילום רמי זינגר, יחצ)
עוד בחודש ינואר דווח כי האחים זלקינד, בעלי קבוצת אלקו, חיפשו להכניס שותף לרשת הקמעונאות שזה עתה נכנסה ארצה - קרפור. השותף שהצטרף היה נחום ביתן, בעלי רשת "יינות ביתן". לצד זאת, אלקו הייתה אמורה למצוא שותף בשיעור של 30% כדי שזו תרכוש חלק מהמניות של ביתן בשווי של כ-900 מיליון שקל.
הבוקר מדווחים בכלכליסט כי באלקו הודיעו לביתן שלא יממשו את האופציה לרכוש את החלק שלו בקרפור. ההודעה הזו נמסרה בעל פה בשיחה לביתן, ולא בכתב. משמע, לא מדובר בהודעה פורמלית שאמורה גם להימסר לבורסה, אך הצפי הוא כי גם זו תועבר בקרוב.
טרם קבלת החלטה זו, האחים זלקינד היו במגעים עם קבוצת קרסו וקרן אייפקס, אך אלו לא הובילו להסכמה. עם קבלת החלטה זו קבוצת אלקו תצטרך לפעול כדי להנפיק את קרפור או לרשום אותה במסחר בבורסה בתל־אביב.
עם זאת, מדובר בצעד שכנראה יהיה מנוגד לחוק הריכוזיות - דבר שיכול להיפתר אם קרפור תעבור תחת קבוצת אלקו ולא תחת אלקטרה צריכה שנמצאת כמובן בבעלותה של אלקו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קרפור
    דין דין 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרפור לא עשתה את זה ולא נכנסה ברעש אדיר לשוק. לכן אין טעם לשפוך עליה מיליונים.
    סגור