השוק

מטורף: קבוצת הראל מימנה פרויקטים סולאריים בהיקף של כמיליארד שקל

חברת "Renewables EDF" ישראל השלימה הליך מימון עם קבוצת הראל במסגרתו מומנו מחדש, במתכונת של מימון פרויקטאלי, שבעה פרויקטים סולאריים שברשותה בהיקף של 992 מיליון שקל
מערכת ice | 
פרויקט סולארי בפדויים (צילום EDF-RE)
חברת "Renewables EDF" ישראל השלימה הליך מימון עם קבוצת הראל במסגרתו מומנו מחדש, במתכונת של מימון פרויקטאלי, שבעה פרויקטים סולאריים שברשותה בהיקף של 992 מיליון שקל.  את הראל ייצג בעסקאות המימון עורך דין תימור פסו ממשרד פירון.
שבעת הפרויקטים הללו הם מהפרויקטים הסולאריים הגדולים בארץ, בהיקף כולל של 189 מגה וואט. הפרויקטים פותחו, מומנו בהון עצמי והוקמו ע"י EDF Renewables ישראל ומצויים כעת בשלב ההפעלה.
שבעת הפרויקטים הם: תמנע (60.0 מגה-וואט), משאבי שדה (60.0), שורש (27.1), ביטחה (7.4), כפר מימון (6.7), מפלסים (13.4) ופדויים (14.0). כל הפרויקטים בעלי אישור תעריפי קבוע לתקופה של כ-20 שנים. המימון עבור פרויקטים אלה נבנה תוך התחשבות במאפייני הכנסות הפרויקט הבנויים על תעריף קבוע עבור ייצור אנרגיה סולארית, ונמשך עם השלמת התנאים המתלים בכל פרויקט.
הפרויקט הסולארי במשאבי שדה (צילום: EDF-RE)
במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות, מימנה קבוצת הראל גם את פרויקט אשלים PV 2 בו זכתה חברת Renewables EDF ישראל במכרז החשב הכללי בשיטת BOT Build Operate Transfer בהיקף של 40 מגה וואט, הנמצא בשלבי הקמה מתקדמים וצפוי להתחבר לרשת בשבועות הקרובים. מימון נעשה זה אף הוא במתכונת מימון פרוקטאלי, ובהתאם בוצע במשיכות עם התקדמות אבני הדרך בהקמה.
יצוין, כי אין זו הפעם הראשונה שחברת Renewables EDF ישראל מממנת מחדש פרויקטים שברשותה, מתוך כוונה למנף את השקעותיה ולהרחיב את צבר הפרויקטים שבבעלותה.
אילון וניש, מנכ"ל Renewables EDF ישראל: "הסכמי המימון עם קבוצת הראל הם חלק מן האסטרטגיה של החברה להרחיב את היקף פעילותה בישראל. בשלוש השנים הקרובות צפויה החברה להשקיע בפרויקטים נוספים של כ-600 מגה וואט שבנייתם צפויה להתחיל כבר בשנות 2024-2023".
אילן וניש (צילום: EDF-RE)
איציק טוויל, מנהל אגף האשראי והנדלן בחטיבת ההשקעות בקבוצת הראל: "הראל ממשיכה להשקיע במימון פרויקטים ברי קיימא בכלל ובתחומי אנרגיות מתחדשות בפרט, התורמים לאיכות הסביבה. כך, ניתן למצוא בין השקעותיה של קבוצת הראל לא רק פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית אלא גם פרויקטי אנרגיית רוח, פרויקטי אנרגיה בטכנולוגיית אגירה שאובה, וכן פרויקטים בתחומי טיפול במים וטיפול וטיהור שפכים".
עוד הוסיף טוויל כי "מימון זה תורם תשואה ריאלית יציבה לעמיתי החיסכון ארוך הטווח של הראל. קבוצת הראל גאה להמשיך את שיתוף הפעולה עם קבוצות מובילות בתחומן כמו EDF Renewables לצורך גיוון תיק ההשקעות בתחום יציב והשפעה סביבתית חיובית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה