השוק

המפקח על הבנקים חושף: זו המשכנתא הזולה בישראל

כדי לעודד את התחרות בתחום המשכנתאות (למרות שמדובר באחד התחומים התחרותיים בישראל) מפרסם הפיקוח על הבנקים את הריבית הממוצעת שגובה כל בנק על משכנתא וזה אומר שניתן היום לראות בקלות מי הבנק הזול בישראל בתחום המשכנתאות
ניצן כהן |  4
משכנתא בישראל (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
בכתבה הזו צריך להיות זהירים. אחת הפעילויות החשובות ביותר של בנק ישראל בתחום עידוד התחרות בין הבנקים זה פרסום נתונים השוואתיים מתוך אמונה שככל שיהיה לציבור יותר מידע מדויק ומהימן הרי שהוא יוכל להתמקח בצורה טובה יותר עם הבנק. עכשיו רגע לפני שניכנס לעובי הקורה הרי שצריך לזכור שמשכנתא זה דבר אישי שמורכב מהרבה גורמים פרטניים ולכן הנתונים שמציג היום המפקח על הבנקים הם נתונים ממוצעים ויכולים להשתנות בהצעות פרטניות.
המפקח על הבנקים, דני חחיאשוילי: "המידע שאנו מפרסמים היום אודות שיעורי הריביות הניתנים בפועל על הלוואות למטרת מגורים, בחלוקה לבנקים השונים, הוא עוד צעד חשוב בהגברת השקיפות ובחיזוק כוחו של הלקוח. צעד זה יאפשר ללקוחות לקבל החלטה מושכלת, לאחר בחינת הנתונים באופן פשוט, נגיש ונוח".

אם כן, מנתוני הפיקוח על הבנקים עולה כי בנק ירושלים גובה את הריבית הגבוהה ביותר על משכנתאות כשהריבית הממוצעת על משכנתא בבנק מגיעה לרמה של 7.27%. בנק הזול ביותר בתחום המשכנתאות הוא הבנק הבינלאומי שהריבית הכוללת הממוצעת אצלנו על משכנתא עומדת על 5.45%.
הבנקים הגדולים במערכת הם בנק מזרחי טפחות (הבנק הגדול בישראל בתחום המשכנתאות) גובה בממוצע 5.71% על משכנתא. הפועלים גובה 5.56% ואילו בנק לאומי גובה 5.57%. דיסקונט גובה 5.59%.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    צד אחד נעשק וצד שני מליונר ..
    זוועה 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דרך לתאר את "השיטה" שלא יורדת מהפרק . גברת ריבית על משכנתא .
    סגור
  • 3.
    הטעיית ציבור!
    אלון 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור יועץ משכנתאות בתחום, יכול להגיד לכם שהנתונים שמשוקפים פה הם יותר יקרים ממה שקורה בפועל! כל מי שלוקח משכנתא לבד לא לכוון למספרים האלה, זה פשוט יותר נזק מתועלת לפרסם את זה, זה ממש כמו העלאת האופציה לקחת 66% פריים רגע לפני העלאת ריבית כל מי שרוצה מוזמן לשיחה ללא עלות שבה אוכיח לו שהנתונים בשטח מראים אחרת, גם במחזור וגם במשכנתא חדשה 0508556020 יועץ משכנתאות, ויועץ לכלכלת הבית שאכפת לו מכם.
    סגור
  • 2.
    תיאום מחירים
    Dan 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין תחרות גוף חסר תועלת
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד למפקח על השקיפות (ל"ת)
    עם ישראל חי 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור