השוק

רשות המסים בפשיטת ענק: 18 עסקים נתפסו על העלמת מס

רשות המסים יצאה למבצע ענק, במסגרתו 18 בתי עסק בישראל נתפסו כשהם מעלימים מס בסכומים שונים
מערכת ice |  1
מסעדה (צילום unsplash)
במהלך ביקורת מס הכנסה בחנות פיצוחים ובית קפה בעוספיא, נמצא כי תשלומים שמתקבלים באשראי לא נרשמים בקופה באופן שיטתי. בדיקה מעמיקה בקופה ובספרי העסק העלתה כי תשלומי אשראי בסכום מצטבר של 316,618 שקל לא נרשמו או תועדו כלל. בעל המקום טען בפני המבקרים כי הוא לא ידע שעליו לרשום בקופה תשלומים שהתקבלו מאשראי.
ליקוי זה מצטרף לשורת ליקויים בסכומים של מאות אלפי שקלים שנחשפו במבצעי ביקורות מס הכנסה שנערכו על ידי יחידת ניהול ספרים ארצית  באזור הצפון לאחרונה. ליקוי נוסף נמצא במהלך ביקורת בחיפה, שם נמצא כי קבלן שיפוצים מסכנין שביצע עבודות באתר בניה בחיפה, לא תיעד בספרי העסק תשלום בסך 125,000 שקל שקיבל עבור העבודות.
נוסף על כך, נמצאו ברשות הקבלן מסמכים המעידים על אי רישום תקבולים מהשנים האחרונות בסכום מצטבר של  222,100 שקל. הקבלן הודה שהוא לא מקפיד על רישום תשלומים. בביקורת אחרת באתר בניה אחר בעיר, מצאו המבקרים כי עוסק מתחום הבנייה לא רשם בספרי העסק שלו תשלומים בסך 102,925 שקל שקיבל עבור עבודות שונות.
בקריית אתא, הגיעו המבקרים לביקורת באתר בנייה בעיר שם נמצא כי קבלן שיפוצים משפרעם לא רשם תשלום בסכום של 35,000 שקל בספרי העסק. בביקורת אחרת במשרדי עורך דין בחיפה,  מצאו המבקרים כי תשלומים שקיבל עורך הדין לחשבון נאמנות על שמו בסך 147,500 שקל לא נרשמו בספרים. עו"ד טען בתגובה כי הוא שכח שקיבל את הכספים וכי "ממילא זה רק פקדונות".
סה"כ נמצאו ליקויים ב-18 בתי עסק, מתוך 87 עסקים שנבדקו במסגרת מבצעי הביקורות. כמו כן, נערכו 54 ביקורות לפי חוק צמצום השימוש במזומן ונמצאו 5 הפרות בסך כולל של 30,095 שקל. המבצעים התמקדו בערים חיפה, דלית אל כרמל, עוספיא, קריית אתא, נצרת, סכנין, עארבה, יפיע, שפרעם וטמרה. בנוסף לביקורות אלו, נערך לאחרונה גם מבצע ביקורות בירושלים, במסגרתו נבדקו 52 בתי עסק, ונמצאו ליקויים ב-15 עסקים. 
מבצעים אלו נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נראה אותם נכנסים לכפרים בגליל או במשולש
    ערבי 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישחטו אותם באותה שניה את המנוולים
    סגור