השוק

מיטב: שכר הדירה יתמתן אבל צפו לעליית מחירי המזון

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב אומר ללקוחות הבית כי מחירי שכר הדירה צפויים להתמתן בשל העלייה בהתחלות הבניה, אבל מחירי המזון ימשיכו לעלות; כרגע, השוק מתחיל לתמחר הורדת ריבית השנה
ניצן כהן | 
אלכס זבז'ינסקי (צילום vecteezy, רמי זרנגר)
אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב אומר כי להערכתו מחירי שכר הדירה יתחילו להתמתן בשל העלייה בהתחלות הבניה אבל מחירי המזון יחזרו לעלות ואלה חדשות לא טובות לכלכלה.
מדד המחירים לחודש מאי עלה ב-0.2% והיה נמוך מהתחזית שלנו לעלייה של 0.5%. היו שתי הפתעות עיקריות. סעיף המזון נותר ללא שינוי בניגוד לתחזית לעלייה של 0.7%, וסעיף ההלבשה ירד ב-0.8%, בניגוד לתחזיות לעלייה עונתית של כ-4%.
קצב האינפלציה ירד ל-4.6%. האינפלציה ללא אנרגיה ירדה ל-4.7%. התרומה לאינפלציה השנתית של המוצרים ירדה מכ-1% בסוף 2022 לכ-0.5%. השירותים ללא שירותי הדיור ממשיכים לתרום את החלק העיקרי לאינפלציה, אך גם התרומה שלהם ירדה בחודשים האחרונים מכ-3% לכ-2.3%. לעומת זאת, סעיף הדיור ממשיך לטפס ועלה לקצב שנתי של 7.6%. הוא תרם כ-1.9% לאינפלציה בשנה האחרונה.
"חלק מהשירותים" אומר זבז'ינסקי "כגון שירותי הבריאות, השירותים האישיים, שירותי הבידור והשירותים העסקיים נמצאים בשיא העלייה, כפי שניתן לראות בטבלה לעיל. עליות המחירים בענפי השירותים נתמכים בשוק העבודה ההדוק שגורם לעליה משמעותית בשכר.
"נציין ששוק העבודה מתקרר בהדרגה, כפי שעולה מסקר העסקים שכבר לא מדווחים על מחסור בעובדים ומירידה בסקר המשרות הפנויות. אנו צופים לעלייה משמעותית במחירי המזון בחודש יוני. הציפיה מתבססת על סקר הערכות בעסקים שהציג קפיצה חדה במשקל העסקים בענף המסחר הקמעונאי שמתכוונים להעלות מחירים בחודש יוני".
באשר לעליית מחירי כר הדירה, אומר זבז'ינסקי כי להערכתו החל מיוני הקצב צפוי להתמתן.
"לפי השיטה המועדפת ע"י בנק ישראל לבחינת סביבת האינפלציה בתקופה זו, קצב האינפלציה השנתי על פי שלושת המדדים האחרונים מנוכי העונתיות ירד ל-3.1% ולפי שישה החודשים ל-3.9%. ירידה זו מקטינה מאוד את הסיכוי לעליית ריבית נוספת. ציפיות הריבית לפי עקום הריביות העתידיות ל-3 חודשים כבר לא משקפות עליית ריבית ואף מגלמות סיכוי של כ-30% לירידת ריבית כבר בסוף השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה