השוק

דרמה באל-על: האם היה ניגוד עניינים בעסקה עם הפניקס?

ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה של ענקית התעופה אל על נאלצו להתכנס כדי לדון בעסקה המאוד חשובה של אל על עם הפניקס וזאת לאור מידע שהגיע לחברה לאחר שנה על קשרי העסקים בין בן זוגה של המנכל"ית החדשה דינה בן טל ובין הפניקס. האשרור המיוחל ניתן, אך מעלה שאלות כיצד המידע הגיע באיחור לחברה
מערכת ice |  6
דינה בן-טל גננסיה (צילום דוברות אל על, shutterstock)
החלטה דרמטית התקבלה היום (רביעי) על ידי ועדת הביקורת של חברת התעופה, וזאת לאור מידע שהגיע לחברה רק לאחרונה, על הקשרים העסקיים בין בן זוגה של המנכל"ית של אל על ובין הפניקס. דבר שהעלה ספקות בנוגע לניגודי עניינים סביב העסקה עם הפניקס. עסקה שמאוד חשובה לאל-על לאור התחייבותה למדינה למכירת הנוסע המתמיד כחלק מהמענקים שניתנו לה.
נזכיר: דינה בן טל נכנסה לתפקידה בתחילת אפריל 2022, וחודש לפני כן כבר נחתם מזכר ההבנות עם הפניקס שהגיע לאחר מו"מ. במהלך כהונתה, ביוני באותה שנה, הושלמה מכירת הנוסע המתמיד. אל על וחברת הפניקס חתמו על העסקה, במסגרתה תעמיד הפניקס הלוואה בהיקף של 130 מיליון דולר. במסגרת העסקה הוקצתה להפניקס אופציה לרכישה של עד 25% ממניות חברת המועדון. באל על הדגישו את כניסתה של הפניקס כשותפה אסטרטגית במועדון. כמו כן, אל על מברכת על שילוב הכוחות הצפוי בעתיד בין שתי החברות למטרת שיפור חוויית הלקוח וגיוון הצעות הערך של שתיהן.
 
מנכל"ית החברה הנכנסת דינה בן טל, מסרה לאחר העסקה כי "״העסקה עם הפניקס היא הבעת אמון, של גוף מוסדי ישראלי מוביל, בעתידה של החברה ובפעולות שלנו להבראתה".
באופן תמוה, שנה לאחר השלמת העסקה, הובא לחברת אל על המידע על הקשרים העסקיים של בן זוגה של המנכל"ית עם הפניקס, וכך הדירקטוריון כמו גם ועדת הביקורת היו צריכים להיכנס לעומקם של הדברים ובדיקת הטענות לניגודי עניינים. על פי הודעת החברה, שלשום והיום אשררו ועדת הביקורת  ודירקטוריון של אל-על את ההתקשרות עם הפניקס, והוסיפו כי "אשר למען הזהירות והסרת הספק יש לראותה כעסקה חריגה עם "אדם אחר" שלנושא משרה בחברה יש בה "עניין אישי"".
הסיבה לאשרור הגיעה לאחר שנבחנו השיקולים המרכזיים על לוחות הזמנים: ניהול המו"מ עם הפניקס עד לחתימת מזכר ההבנות שנחתם במרץ שנה שעברה נעשו לפני כניסתה לתפקיד של דינה בן טל. כמו גם אישור העקרונות והתנאים המהותיים בהתקשרות עם הפניקס על ידי הדירקטוריון שנעשו לפני מינויה למנכ"לית החברה וכלי שהשתתפה בישיבה שבה אושר מזכר ההבנות. זאת הסיבה המרכזית לאשרור על אף שהשלמת העסקה כמו גם קידומה נעשה בבירור במהלך כהונתה של בן טל.
בחברת אל על הדגישו כי הקשרים העסקיים המתקיימים בין בן זוגה של המנכל"ית לבין הפניקס אינם קשורים להתקשרות החברה וחברת הבת בהסכמי הפניקס. ובכך הם בעצם מאשרים כי קשרי העסקים עדיין מתקיימים. כך או כך, בחברת התעופה לא מסרו כיצד המידע החשוב הגיע רק כשנה לאחר חתימת העסקה, וכיצד נושא חשוב זה של ניגוד עניינים לא עלה באף ישיבה של הדירקטוריון עד כה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    היא צריכה להתפטר
    צחית 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל חברה מתוקנת המנכ'ל מתפטר לאחר הגילוי המרעיש הזה. נראה מה היא תעשה...
    סגור
  • 5.
    לא
    משה אופניק 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא טסים באלעל
    סגור
  • 4.
    עדיין לא מבין
    תייר מזדמן 11 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה כאן ניגוד העיניינים ?תהיו יות ספציפיים. מה התפקיד שיש לבן הזוג בהפניקס?
    סגור
  • 3.
    נקווה שזה לא אתי אלון מס. 2
    ישראלי 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מריח לא טוב
    סגור
  • 2.
    חברת אלעל הכי גרועה בעולם..גנבים הכי גדולים (ל"ת)
    טוהד 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    אל על והפניקס !!!
    אחד מהעם 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שחיתות בצמרת ,כבר אמרנו ?? בעוד זמן קצר נשמע עליהם הלהב 433 !!!
    סגור